Zaterdag 15 oktober 2016: Buiksloot O9-2 vs FCP O92 eindstand 5-1

Assist: Finn Roussou
... (afstandschot)

15 oktober 2016 8:45

Na een goede oefenpot van vorige week vandaag het doel om dit een passend vervolg te geven in de competitie. In het donker vertrokken we vanuit Purmerend richting de ring A10 voor de uitwedstrijd tegen Buiksloot.

In de miezerregen begonnen we aan een slechte en ongeconcentreerde warming-up van een aantal spelers en later dan 08:45u konden we eindelijk aftrappen op het grasveld van Buiksloot. Een fysieke tegenstander die het niet schroomde om te schreeuwen (ook de ouders!), te trekken , te duwen en het lichaam te gebruiken. De voortekenen waren dus niet heel positief en aan onze jongens de taak zich hier tegen te wapenen.

Keeper                            Quinn

Verdedigers                      Finn en Fender

Middenvelders                  Amaro, Jari  en Jamie

Wissels                           Jesse, Chivo en Justin

Toch begonnen we goed en kregen ook de eerste kansen. Amaro kon vlak voor het doel na een goede aanval via Finn en Maxim eigenlijk rustig inschieten maar helaas belandde zijn knal toch naast het doel, erg jammer. Op het midden liet Buiksloot zien er vol bovenop te zitten maar ook behendig te zijn aan de bal. Een reeks kansen volgden en Quinn had het direct erg druk. Klasse gedaan met veel reddingen. Hij kon echter niet voorkomen dat Buiksloot op voorsprong kwam nadat hij de bal niet helaas niet klem had, 1-0. In twee minuten tijd volgde de 2-0 en de 3-0 door persoonlijk getreuzel van de kant van FCP. Veel foute passen en duels die werden verloren van FCP.

Teleurgesteld gingen we de rust in, of toch niet? Blijkbaar was de concentratie toch heel ver te zoeken van onze mannen vandaag want er werd gelachen alsof er niets aan de hand was. We willen hierbij toch wel aangeven dat fouten maken niet erg is maar voetballen in de 2e klasse betekent wel concentratie en proberen gezamenlijke afspraken na te komen. Al tijdens de voorbespreking en in de warming-up is dit de focus die we allemaal samen moeten hebben net als de tegenstander.

De tweede helft een ander FCP zowel qua formatie als qua inzet. Fender zorgde via een bekeken pass naar Finn uit een corner dat die Justin inspeelde en de bal met een goed afstandsschot over de keeper van Buiksloot verdween, 3-1. We leken het heilige vuur te hebben en kansen volgden waarbij het vizier van de hardwerkende Maxim vandaag niet helemaal op scherp stond en we de aansluitingstreffer niet konden maken. Jari stond hier regelmatig aan de basis die sterk speelde op het middenveld. Na wat wissels toch weer het beeld van de eerste helft en voor we het wisten deed Buiksloot wat wij nalieten te doen, 4-1, en 5-1. Einde wedstrijd, de pingels eindigde in 2-3 voor FCP met knappe reddingen van Quinn (goed gedaan vandaag hoor, je had het niet makkelijk!)

Jongens we hebben het met de vaders samen nog nabesproken in de kleedkamer maar probeer ’s ochtends de focus en concentratie te hebben die bij een wedstrijd hoort zodat je dat kunt doorzetten in de wedstrijd. Deze week hard trainen en plezier maken dan kunnen we volgende week dit weer laten zien in een oefenwedstrijd tegen Diemen of Koninklijke HFC.

Fijn weekend

Grts,