FC Purmerend O9-1 wint thuis van hekkensluiter DIOS O9-1 en vindt aansluiting met de top.

DIOS JO9-1

15 oktober 2016 8:45

Op papier zou een treffen met de hekkensluiter geen probleem moeten zijn. Maar ja, de wedstrijd moest wel gespeeld worden. Een belangrijke wijziging in het team was dat Jayden voorin ging spelen en Maurits achterin. Waren we steeds verwend met prachtig droog weer, nu konden we de paraplu in de aanslag houden en de winterjas dicht gaan knopen.

Het begin was een beetje rommelig. Het leek of de jongens ook een beetje moesten wennen aan de regen en het koudere weer. Het was wel snel duidelijk dat de verdediging van DIOS niet de beste was. In de 3e minuut mocht Jesse de bal ontvangen van Keano om de 1-0 te scoren. Deze hoge bal was de keeper te machtig. FC Purmerend liet het daarna even lopen waardoor DIOS via de linkerkant een paar kleine kansen had. Levi had geen moeite met deze ballen en rolde de bal snel weer naar de zijkanten uit zodat een nieuwe aanval opgezet kon worden. DIOS kreeg desondanks te veel ruimte en de verdediging van Purmerend moest even flink in actie komen. Een corner kon niet worden voorkomen. DIOS maakte daar handig gebruik van en door de scrimmage bij het doel maakten ze de gelijkmaker in de 8e minuut: 1-1. Nu werd FC Purmerend even wakker en moest zijn draai weer gaan vinden. Het was mooi om te zien hoe Jayden met zijn creatieve spel de verdediging van DIOS het nakijken gaf. Het was dat de keeper van DIOS steeds goed op zat te letten en het spel door had anders hadden ze al 4-1 achter gestaan. De verdediging van DIOS had het heel moeilijk en moest daarom corners weggeven. Dit leverde wel mooi de 2-1 op in de 10e minuut. Maurits wist de bal precies in het midden voor het doel te schieten waardoor Jesse met een simpel tikje het net kon vinden. Bij Purmerend begon het al beter te lopen. Jesse probeerde het nog met links uit de draai maar miste net de laatste kracht. Nino hield het achterin goed dicht en kon zo via Keano de aanvallers bedienen. Ook Maurits maakte het de aanvallers van DIOS moeilijk waardoor ze niet in de buurt van het doel wisten te komen. De bal kwam weer voorin terecht en door een fout van een DIOS-speler kreeg Jayden de bal in zijn bezit en kon zo in de 19e minuut de 3-1 binnen schieten. Wel geteld 1 minuut later werd hij op maat bediend en maakte zo de 4-1.

Na de rust was het snel te merken dat DIOS het had opgegeven. De aanvallers van Purmerend konden lekker combineren om het volgende doelpunt te maken. Dit lukte al snel in de 21e minuut door goed over te spelen kon Keano na een voorzet van Massi de bal er in één keer in schieten. Dit was een prachtig doelpunt: 5-1. De keeper was dan ook kansloos. Toch was het wel de keeper van DIOS die het beste spelinzicht liet zien. Zijn andere teamgenoten konden eigenlijk geen potten meer breken. Ze kwamen nauwelijks meer over de middellijn en als dat wel zo was dan was de bal al snel een prooi voor Vico, Ralph of Nino. Levi had er eigenlijk wel een stoel bij kunnen pakken om het aanvalsspel zittend te kunnen aanschouwen. Het was dan ook wachten tot het volgende doelpunt zou vallen. Jesse had nog een paar kleine kansen en Ralph probeerde het nog met een afstandsschot maar helaas tevergeefs. In de 27e minuut was het dan zover. Massi kon op aangeven van Keano de 6-1 scoren. Dit was tevens de eindstand. De score had hoger uit kunnen vallen. FC Purmerend liet in deze wedstrijd niet zijn beste spel zien. Het was in de tweede helft wel overduidelijk dat DIOS vol in de verdediging was gaan spelen. Als de keeper uitschoot ging er zelfs een teamgenoot in het doel staan. Ze wilden een afstraffing voorkomen.