FC Purmerend O9-1 triomfeert naar de 3e zege op rij.

Bloemendaal JO9-1

29 oktober 2016 8:30

Een mooie zonnige dag in het verschiet met een heldere zonsopkomst. Ja, zo vroeg moesten we weer op pad. Vandaag uit tegen Bloemendaal O9-1. Dit team staat op de 8e plaats en is nog niet heel succesvol. FC Purmerend kan in Bloemendaal een reeks van 3 gewonnen wedstrijden neer zetten. Na een succesvol internationaal toernooi vorig weekend en een ruime zege in de beker staan de jongens er goed voor.

Vol vertrouwen, maar helaas zonder keeper Levi, die nog niet helemaal hersteld was, begonnen aan de wedstrijd. Verdediger Nino nam de plaats in van Levi. Nino bewees op het internationaal toernooi dat hij goede keepersreflexen heeft en wilde daarom graag weer keepen.

De bal rolde en snel was duidelijk dat Bloemendaal de score wilde openen om de nederlagen van afgelopen weken weg te spoelen. Nino kreeg dan ook al snel de eerste bal al in zijn handen. Dat was al een spannend begin. Toen de bal via Keano op de helft van Bloemendaal kwam, stond de voorhoede met Jesse en Massi al klaar om de eerste aanval te openen. Jesse probeerde via een slim balletje de doelman te verschalken maar dat mislukte. Het spel golfde op en neer. Bloemendaal was echt iets van plan. Vico en Ralph moesten hard werken om de aanvallers af te stoppen. Dat lukt keer op keer. Toen de bal via de verdediging weer bij Jesse kwam, kon deze de bal voorgeven aan Massi die zo in de 5e minuut de score kon openen: 0-1. Direct na de aftrap van Bloemendaal liepen ze met een paar man naar het doel waardoor ze de gelijkmaker binnen schoten: 1-1. Oeps, nu moesten de jongens weer opnieuw beginnen. Met rust aan de bal en goed overspelen kon de eerste aanval weer worden opgezet. Lang genieten van de gelijke stand kon Bloemendaal niet. De bal belandde voor de voeten van Jesse die een paar man uitspeelde en vervolgens uithaalde om de 1-2 op het scorebord te krijgen. Bloemendaal bleef ook aanzetten. Keano en Maurits maakten het de aanvallers ook lastig door op het middenveld steeds te storen. Toch had Bloemendaal een paar kansen op weer een gelijkmaker. De verdediging moest echt alle zeilen bijzetten om de bal bij het doel weg te krijgen na een paar corners. Bloemendaal had een paar snelle en vaardige aanvallers die veel gevaar stichtten. Ze schoten nog een keer hard langs doel en nog een keer over. Vlak voor rust was het FC Purmerend die de score uitbreidde. Jesse dribbelde via de linkerkant richting het doel en probeerde de 1-3 binnen te schieten. Helaas stond de keeper in de weg maar die kon de bal niet pakken waardoor Massi in de 19e minuut de 1-3 kon binnen tikken.

Na rust kwam FC Purmerend goed uit de startblokken maar het was Bloemendaal die het spel maakte en veel druk zette. Daardoor viel via een schot van afstand in de 25e minuut de 2-3. Nog steeds een voorsprong, maar eigenlijk te klein. Jayden die goed bezig was in de verdediging pakte steeds de bal af om Massi of Maurits te bedienen. FC Purmerend had het lastig. Vico had het zwaar met de snelle aanvallers en ook Ralph moest zijn ziel en zaligheid erin gooien om de bal bij het doel van Nino weg te houden. Ternauwernood werd de 3-3 afgewend bij een scrimmage als gevolg van een corner. Pffff…wat was dat spannend zeg! Ook Nino had nog een paar heel mooie reddingen en zelfs Jayden haalde de bal nog vlak voor de doellijn weg. Door een overbezetting van Bloemendaal spelers op de helft van FC Purmerend ontstond er wel ruimte. Massi had bijna de 2-4 binnen bereik maar schoot niet hard genoeg. Ook Keano probeerde het nog een keer maar de keeper had de bal klemvast. De jongens moesten allemaal hard werken om de overwinning binnen te slepen. Het was Maurits die in de 33e minuut de bal kon binnen tikken na een scherpe voorzet van Jesse: 2-4. Bloemendaal kreeg een mentale tik en kon zich niet meer oprichten. FC Purmerend kreeg vrij spelen.

En het was wederom Maurits die scoorde met een hoog balletje uit opnieuw een voorzet van Jesse: 2-5. FC Purmerend leek nu helemaal los te gaan. Massi probeerde het nog voor het doel maar er ontstond een misverstand met Jayden waardoor een verdediger van Bloemendaal de bal dan maar weg schoot. Vico en Ralph kregen zelfs schietkansen maar bleven goed opletten op uitbraken. Uiteindelijk was het Jesse in de 36e minuut die met een korte dribbel de bal hoog achter de keeper in het net schoot: 2-6. Dit was tevens de eindstand. Een bij vlagen heel spannende wedstrijd die onze toppers in het voordeel beslisten. De individuele klasse van de jongens en het uitstekende coachwerk van Vincent en Mirco zorgen voor goed voetbal.