Zaterdag 29 oktober 2016: FCP O92 vs Purmerland O9-1 eindstand 1-2

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 04

29 oktober 2016 8:45

Martin Mijzen

Na twee weken van trainen en twin games eindelijk weer een competitiewedstrijd. Thuis tegen Purmerland zouden we bij winst aansluiting houden met de subtop, bij verlies meer naar de ploegen onderin moeten kijken.

Na een goede voorbespreking en warming-up waren de jongens geconcentreerd en gebrand op een goed resultaat. Om 08:45u begonnen we in de volgende opstelling:

Keeper:                                            Quinn
Verdedigers:                                     Jesse en Justin
Middenvelders:                                 Jari, Fender en Jamie
Aanvaller:                                         Maxim
Wissel:                                            Finn, Chivo en Amaro

Al direct werd duidelijk dat deze twee teams in de middenmoot staan bij elkaar en het werd een gelijkwaardige eerste helft met kansen over en weer. Quinn hield het doel schoon met zeker twee fantastische reddingen , aan de andere kant volgenden veel (grote) kansen voor Jamie, Jari, Maxim en Fender. Het ontbrak te vaak aan controle, overzicht, rust en kracht om af te ronden of de goede keeper van Purmerland stond in de weg. Complimenten hoe de kansen toch tegen een sterk verdedigend Purmerland werden gecreëerd, je moet nog wel steeds voor het doel kunnen komen en door goede aanvallen kwamen we daar. De ruststand was dan ook 0-0.

Na wat limonade, overleg en concentratie begon de tweede helft.

Direct een aanvallend Purmerend en Purmerland moest terug. Corners volgden en bij doeltrappen werd er druk vooruit gegeven. Steekpasses van Chivo en Jari kamen bij Maxim die helaas niet kon afronden. Achterin werden de poorten gesloten door Finn en Jesse. Een afstandsschot van Fender werd door de keeper gestopt maar Maxim was er als de kippen bij om af te ronden, 1-0. Het gevoel leefden bij beide ploegen en trainers dat wie als eerste zou scoren , ook de pot zou winnen. Maar helaas, door slecht verdedigen aan Purmerend kant kon Purmerland zomaar de 1-1 scoren zonder verder echt gevaarlijk voor het doel te komen, Quinn werd helaas gepasseerd.

Opnieuw zochten we de aanval, scrimmages voor het doel, afstandsschoten, het wilde niet lukken de 2-1 te forceren. Sterker, we kregen in de laatste minuut de bekende deksel op onze neus, bij een counter van Purmerland werd via onze rechterkant de bal diep gespeeld en was hun aanvaller sneller bij de bal dan Quinn en volgde de 1-2. Einde wedstrijd.

Grote teleurstelling bij onze jongens, want ondanks de gelijkwaardige eerste helft , hadden jullie het vandaag behoorlijk verdiend. Ondanks veel strijd te leveren , geconcentreerd te zijn en de vele kansen te creëren was het niet gegund. We zijn ervan overtuigd dat als we zo blijven spelen het kwartje vanzelf de andere kant op zal vallen. De pingels werden met 6-5 gewonnen.

Man of the Match, Jari Mul die zijn plek op het middenveld heeft gevonden en met veel bekeken passes zorgt voor dreiging voor het doel van de tegenstanders.

Kop op mannen, we zijn trots op jullie spel en inzet van vandaag.

Groetjes,

Raymond en Brian