Purmerend JO11-4 - Vitesse 22 JO11-4

Vitesse 22 JO11-4

29 oktober 2016 10:00

Jeremy Friekken

Vandaag een weer een competitiewedstrijd en dus direct de kans om de nipte bekernederlaag van afgelopen week weg te spoelen. De tegenstander heette Vitesse, echter niet dat cluppie uit Arnhem maar Vitesse 22 uit Castricum.

Iedereen was aanwezig en vol goede moed, in de kleedkamer afgesproken met de boys hoe we het vandaag gingen aanpakken en een wijziging doorgevoerd m.b.t. de opstelling. Als nieuwe rechtsback wilde ik vandaag Dylano uitproberen. Het blijft toch elke keer een puzzel om die verdediging te vormen.
Maar goed, vandaag dus zo proberen onder het genot van weer een lekker zonnetje begonnen we sterk aan de wedstrijd, zaten er heerlijk fel bovenop en de eerste kans was al heel vroeg in de wedstrijd.
Na zo´n 5 minuten een perfecte kapbeweging van Thijmen, en direct daarop nog één, keurig vrijgespeeld en zeer beheerst in de rechter onder hoek geschoten. De voorsprong van een feit 1-0. Dat was een lekker begin en ze gingen gewoon heerlijk door, al heel snel daarna werd het 2-0 en wederom was Thijmen de koele killer. Ik zag heerlijke combinaties, jongens werden met schitterende passes diep gestuurd, kortom er zat heel veel voetbal in vandaag.
De 3-0 werd gemaakt door Riyad, bekeken schot in de hoek en we zaten in de eerste helft al op rozen.
Thijmen zou Thijmen niet zijn als de eerste helft niet met een hattrick werd afgesloten, dus zogezegd zo gedaan, 4-0 was ook tevens de ruststand.

Wat is nu de taak van de coach als je met rust met 4-0 voorstaat en er heerlijk gevoetbald wordt, nou eerlijk gezegd stelt die niet zo veel meer voor dan, je verzorgt de limonade en hoort de uitbundige jongens aan. Die al weer staan te trappelen om te mogen beginnen aan de 2
e helft.

Om toch niet helemaal de nutteloze coach uit te hangen heb ik ze meegegeven om de 2
e helft gewoon door te gaan met waar ze voor de rust mee geëindigd waren.

De 2
e helft was nog maar net begonnen en Thijmen werd weer heerlijk vrijgespeeld door Jamie en de 5-0 lag ook in het mandje.  Je zag nog steeds heerlijke combinaties, mocht de tegenstander onverhoopt een keer in de buurt van onze goal komen dan waren daar onze zeer geconcentreerd spelende verdedigers altijd nog en mochten ze het van afstand proberen dan was Dean uiteraard weer een grote sta in de weg.

De 6-0 was een schitterende uithaal van grote afstand door Jamie, zo langzamerhand had ik een telraam nodig om de doelpunten bij te houden, de 7-0 was geloof ik wederom van Thijmen.  Je zag de jongens denken van: Op naar de 10. Maar door die gedachte verslapte wij, de linies sloten niet meer aan, er werd wat nonchalanter gespeeld, dit gaf de tegenstander de mogelijkheid om in een kort tijdbestek toch even 2 doelpuntjes binnen te prikken. Na deze slordige minuutjes rechtten wij weer onze rug en begonnen weer te voetballen. Met als resultaat het 1e doelpunt van Joey en de einduitslag van 8-2 was een feit.

Vandaag hebben jullie wederom aangetoond dat wanneer we als team spelen, de bal het werk laten doen,  we een heel eind kunnen komen.
Dean weer heerlijk gekeept, de tegenstander hoorde ik na de wedstrijd en penalty’s zeggen was is die keeper f……g goed, groot compliment Dean. De verdediging (Tom, Batu en Dylano) stond prima,
weinig weggegeven en het middenveld (Tim, Riyad, Jamie en Joey) heerlijk balvast met mooie passes. En dan natuurlijk de spits Thijmen, perfecte wedstrijd jongen, ik neem mijn petje voor je af om zoveel doelpunten in één wedstrijd te scoren, klasse. En heerlijk die triomfantelijke blik in je ogen na ieder doelpunt.
Al met al een leuke wedstrijd en ook dank aan de vele supporters langs het veld, het wordt steeds gezelliger.

Tot slot nog speciale dank aan Jeremy Friekken voor het fluiten van de wedstrijd, het was zijn eerste keer, maar wat mij betreft geslaagd met vlag en wimpel. (hoop dat je het vaker wilt doen )

Gerrit