Woensdag 28 september 2016: Purmersteyn O9-3 – FC Purmerend O9-2 eindstand 3-6

Jamie Kreelekamp (scrimmage)
Assist: Chivo Chang

28 september 2016 16:00

In plaats van de gebruikelijke training vandaag een oefenwedstrijd tegen de buren van Purmersteyn. Wederom tegen een hoop bekenden vriendjes en klasgenootjes. Dat blijkt ons wat minder te liggen want dit bleek achteraf een wedstrijd met twee gezichten.

Vanwege de afwezigheid van Quinn en Finn werd keeper Kyano uit de O9-5 weer opgetrommeld om het doel te verdedigen, Kyano dank je wel dat je ons vandaag hebt geholpen. Doel was vandaag om zo min mogelijk de jongens te coachen en zelf de afspraken te laten uitvoeren. Nadat we dit besproken hadden en de warming up begonnen we in de volgende formatie:

Keeper:                            Kyano

Verdedigers:                     Justin, Jesse en Jamie

Middenvelders:                 Fender en Amaro

Aanvaller:                         Maxim

Wissels:                           Chivo en Jari

De wedstrijd begon vanuit FC erg dromerig en met veel ontzag. Duels werden vooral niet aangegaan, laat staan gewonnen. Desondanks werd Amaro vrij voor de keeper gezet maar zijn inzet werd gestopt door de keeper. Aan de andere kant was het binnen 3 minuten 2x raak omdat we niet vooruit konden verdedigen en de tegenstander fysiek er een schepje bovenop gooide, 1-0 en 2-0. Daarna kropen we iets meer uit onze schulp en begonnen een aantal spelers langzaam aan te voetballen. Een goede aanval opgezet door Fender kreeg een goed vervolg via Jari die voor het doel overzicht behield en de bal teruglegde op Fender die was doorgelopen, een droge knal in de kruising zorgde voor de aansluitingstreffer 2-1. Op het middenveld bleef het toch lastig om grip te krijgen op de tegenstander en achterin liepen we voornamelijk uit onze posities waardoor we opnieuw een tegentreffer moesten verwerken, 1-3.

Na 2 minuten bedenkpauze in de rust, een donderspeech van 2 minuten en de opdracht onderling met elkaar af te spreken hoe het de tweede helft anders zou moeten begonnen we aan de tweede helft.

Een herboren FC met veel samenspel, voetballen vanuit de positie, veel spelers die vrij kwamen door zonder de bal te bewegen en zodoende heel veel kansen. Het allerbelangrijkste, geen ontzag voor de tegenstander en duels werden gewonnen. Fender stuurde na 4 minuten Jamie weg en deze scoorde de 3-2 beheerst. De mooiste treffer was de gelijkmaker;  Fender ontving de bal vanuit Jesse, op datzelfde moment had Justin een fantastische loopactie waardoor hij twee tegenstanders meetrok, Fender kon met een simpele kapbeweging zijn man uitspelen en had ook nog eens een goede steekpass op Maxim in huis. Met wat geluk door de keeper was Maxim koelbloedig en stond het 3-3. Chivo, Amaro en ook Jari waren zeer alert op het middenveld en schoven door vanuit achteren daar waar het kon. Maxim kwam goed los van zijn tegenstander en gaf een keurige bal breed ipv zelf te gaan , zodat Jari kon scoren 3-4. De 3-5 was daarna wederom met Maxim als eindstation nadat Chivo heel slim de corner nam op Amaro die verwoestend uithaalde en Maxim kon intikken. Achterin was Kyano bij de les en speelde Jesse sterk als slot op de deur vanuit zijn positie. Chivo was vervolgens dicht bij een goal maar de bal ging binnenkant paal over de lijn richting de keeper…Jari en Jamie waren er als de kippen bij , een scrimmage voor het doel en met een halve omhaal verdween de bal via Jamie er alsnog in , 3-6.

Mannen, geloof in jezelf, concentratie aan het begin van een wedstrijd (zelf al bij de voorbespreking!) en laat je niet afbluffen. Jullie zijn stuk voor stuk kanjers en wij hebben de tweede helft, los van de overwinning, genoten van de manier waarop. Wees daar maar trots op en neem het mee naar zaterdag tegen Monnickendam.

Man of the Match, de O9-2 van de tweede helft!

Groetjes,

Raymond en Brian