Prima overwinning Zondag 5

Mannen zondag, 5, 8e klasse 05

13 november 2016 14:00

FC PURMEREND 5 – DWOW 6   3-0
Na de modderige 1-1 van vorige week tegen MOC (gelijkmaker door Jaap en veel reddingen van keeper Sander in met name de tweede helft) vandaag dan de thuiswedstrijd tegen het ultrajonge DWOW. Opnieuw een modderig en vooral glad veld en we zaten niet al te ruim in de mensen. Het was echt een beetje ‘oud tegen jong’, maar al met al was de wedstrijd in elk geval voor rust redelijk in evenwicht. DWOW raakte de paal, Carry moest geblesseerd uitvallen, Kevin haalde een bal van de lijn en Sander moest enkele niet al te moeilijke reddingen maken. Aan de andere kant was de grootste kans voor spits Marcel, maar via de keeper verdween de bal naast het vijandelijke doel. De ruststand werd hierdoor 0-0, en eigenlijk zou dat misschien ook wel de eindstand mogen worden, was de gedachte bij sommigen. Na rust leek DWOW een plan te hebben, ze zetten ons vroeg vast, zetten vroeg druk en wij hadden het even moeilijk. Maar DWOW kon dat ook niet volhouden en de beste kansen waren voor ons. Eerst schoot Antoine nog voorlangs en vlak hierna schoot hij naast nadat Marcel de bal van de keeper had weten te ontfutselen. DWOW zou gewaarschuwd moeten zijn, maar niet veel later kwamen we toch op 1-0 door Antoine. Dat voetbalde toch net even iets lekkerder, al kwam DWOW nog dichtbij de gelijkmaker, maar de lat bracht redding. Na een aardige aanval en goed doorzetten op links door Peter kwam de bal binnen de ‘16’ van DWOW en was het opnieuw Antoine die raak schoot, 2-0, wat een weelde. En het werd nog mooier, want het slotakkoord was voor Freek, die de bal na een corner van dichtbij hoog tegen de touwen kon schieten. Ondanks de vele afwezigen was dit een van onze betere wedstrijden en hield keeper Sander zowaar twee keer op 1 dag de 'nul'! Volgende week zitten we weer ‘krap’, dan spelen we voor de beker tegen het sterke Ilpendam 3.