Zaterdag 8 oktober 2016: Pancratius O9-2 vs FCP O9-2 eindstand 1-7

Justin Onsia (afstandschot)
Assist: Finn Roussou

8 oktober 2016 10:15

Met een vrije zaterdag in het competitieprogramma mochten onze toppers vandaag oefenen tegen tweedeklasser Pancratius O9-2. In plaats van op het bekende kunstgras te spelen, ouderwets op nat gras. Nadat iedereen in Badhoevedorp was aangekomen en zijn parkeerplaats had gevonden begonnen we aan de bespreking. Een andere formatie dan normaal was vandaag het uitgangspunt om te zien hoe de jongens hier mee zouden omgaan.

Keeper:                                            Quinn

Verdedigers:                                     Finn en Jesse

Middenvelders:                                 Jari, Fender en Justin

Aanvaller:                                         Maxim

Wissels:                                            Amaro, Chivo en Jamie

Om 10:15u werd er afgetrapt en moesten we even wennen aan de nieuwe opstelling. Pancratius met twee behendige voetballers kwam een aantal keer goed door maar vonden keeper Quinn op hun pad die 2/3 aanvallen kon afstoppen. Langzaam kregen we meer vat op het duel en kregen we de eerste kansen via Maxim, Jamie, Jari en Fender. Na een goede pass van Jari maakte Maxim een frommelgoal, 0-1. Aanvoerder Jamie had vandaag het vizier op scherp en drukte voor rust 3x af met een onvervalste hattrick, 0-4 bij rust.

Het goede spel werd in de tweede helft voortgezet en er volgde een mooie 0-5 uit een vrije trap van Fender. In plaats van zelf te schieten stuurde hij Chivo op links door die keurig voorgaf en goalgetter Maxim de 0-5 binnengleed. Al snel daarna volgde de 0-6 door Jamie met een droge knal.

Aan de andere kant hield de verdediging met Amaro en Jesse de poorten gesloten maar moest keeper Quinn een bekeken schot van Pancratius toestaan, 1-6.

Het slotakkoord was voor Justin die de bal keurig kreeg teruggelegd van Finn en van afstand de bal in de rechterhoek schoot, 1-7 en tevens eindstand. De pingels werden helaas met 5-4 verloren.

Man of the Match met 4 doelpunten , aanvoerder Jamie.

Goed gedaan boys en voor ons een overweging om in dit systeem door te gaan.

Groetjes,

BNR