FC Purmerend O9-1 verliest van effectief spelend Fortuna Wormerveer O9-1

Fortuna Wormerv. JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 03

12 november 2016 8:45

Vandaag proberen om de 5e wedstrijd op rij winnend af te sluiten. Zowel Vincent en Mirco kennen de kracht van tegenstander Fortuna Wormerveer O9-1. Een goed team dat een paar punten minder heeft dan FC Purmerend maar een geduchte tegenstander is.

Vandaag één van de moeders die de scheidsrechtersfluit ter hand nam: Maartje bedankt!
Na het eerste fluitsignaal begon Fortuna Wormerveer weifelend. Zoals altijd zette Massi gelijk druk op de bal met Keano aan zijn zijde en Jesse in hun kielzog. De verdediging heeft gelijk problemen om de aanvallers af te stoppen. Zowel Massi als Keano had grote kansen op de openingstreffer maar troffen een goede keeper. Fortuna Wormerveer was nog niet wakker terwijl ze wel vroeg op pad moesten richting Purmerend. Uit de eerste corner in de 3e minuut was het gelijk raak voor FC Purmerend. Een fraaie trap van Jayden kwam precies op het hoofd van Jesse die gericht inkopte: 1-0. Wat een mooi begin!
De toppers waren de betere partij met veel druk op de bal. Maurits kwam nog in een schietkans maar kwam net tekort om door te stomen.
Fortuna Wormerveer kwam ook los. Vico verdedigde sterk waardoor de aanvallers er bijna niet doorheen kwamen. Een grote kans van een Fortuna aanvaller werd hard naast geschoten. Dit was een waarschuwing. Een gewaarschuwd voetballer telt voor twee zeggen ze weleens. Helaas kwam de gelijkmaker er al in de 9e minuut. Dit was een fraai schot vanaf de linkerkant en onhoudbaar voor Levi. Het was duidelijk dat Fortuna Wormerveer zich niet zomaar gewonnen gaf. Intussen aan de ander kant werd een verrassingsschot van Jesse door de keeper net weg gestompt.
De kansen waren voor FC Purmerend maar het was Fortuna Wormerveer die scoorde in de 15e minuut. Er werd een korte corner genomen en de aangespeelde aanvaller krulde de bal in de rechterbovenhoek: 1-2. Dit was wel even slikken voor de jongens.
Er werd goed verdedigd door Vico en Ralph maar de tegenpartij bleek zeer effectief. Ze hadden een paar kansen om te scoren en lieten dat ook niet na. Vlak voor rust werd het zelfs nog 1-3 door een paar persoonlijke fouten waardoor een aanvaller van Fortuna Wormerveer vrij kon inschieten.

Na de rust werd de druk opnieuw opgevoerd. Via de zijkanten probeerde Nino steeds Jayden te bereiken. Jayden probeerde samen met Massi kansen te creëren maar stuitten steeds op de grote en sterke verdedigers. Een paar keer lukte het bijna.
Jesse en Ralph stonden inmiddels in de verdediging. In plaats van aanvallen moesten ze nu zorgen dat de ballen niet voorbij Levi kwamen. Dat lukte heel goed. De aanvallers van Fortuna Wormerveer probeerden het wel, maar kwamen bijna niet tot een grote kans.
Ondertussen stond het nog steeds 1-3 en moest er iets gebeuren om definitief terug in de wedstrijd te komen. De tijd tikte door....
De druk op het doel van Fortuna Wormerveer bleef groot maar hun verdediging verzaakte niet. Ralph had nog een kleine kans, maar stuitte op de keeper.
Enkele minuten voor tijd dribbelde Jesse nog een keer met een noodvaart naar voren maar werd ternauwernood afgestopt door een verdediger. Het fluitsignaal klonk en daarmee het einde van de wedstrijd. In de tweede helft werd er niet gescoord waardoor de eindstand 1-3 bleef.

Omdat de nummers 3 tot en met 5 in de competitie niet ver van elkaar af staan in punten is het stuivertje wisselen. De toppers zakken van plaats 3 naar 5 op doelsaldo.
Misschien kunnen ze in de laatste paar wedstrijden nog een paar punten pakken.