Zaterdag 5 november 2016: Wherevogels O9-1 vs Purmerend O9-2 eindstand 1-4

Jari Mul (schot)

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 04

5 november 2016 10:15

Met de domper van vorige week nog vers in het geheugen mochten onze toppers het vandaag opnemen tegen Wherevogels O9-1 om dat gevoel recht proberen te zetten. Wherevogels is een ploeg waar we vorig jaar al eens tegen hebben geoefend en die de tweede plaats op de ranglijst had, met de nadruk op had.

Nadat iedereen was aangekomen en zijn modderige parkeerplaats had gevonden begonnen we aan de bespreking. Vandaag zou net als vorige week spannend worden, maar met hard werken zouden we echt kansen hebben. We begonnen net als de voorgaande weken in 1-2-3-1 formatie:

Keeper:                                            Quinn

Verdedigers:                                     Amaro en Jesse
Middenvelders:                                 Chivo, Finn, Jari
Aanvaller:                                         Maxim
Wissels:                                            Fender, Justin en Jamie

Na wat onderlinge schermutselingen bij Wherevogels werd om 10:20u afgetrapt op het natte echte grasveld.

De 1e helft begon wat rommelig aan beide kanten en nog niet alle jongens waren al helemaal wakker. Dit leidde aan beide kanten tot de nodige acties en kansen, maar goals bleven nog uit.

Goed keepers werk van Quinn, de lat en paal brachten ons een aantal keren redding.

In de 10e minuut ging het even mis bij onze jongens. De aanval van Wherevogels sneed door onze verdediging heen en via binnenkantje paal werd Quinn gepasseerd.

Dat schudde een aantal jongens wel even wakker en het spel van FC Purmerend werd beter. In de 18e minuut speelde Amaro de bal goed naar voren, deze werd opgepikt door Maxim die vervolgens wegdraaide en naar Jamie passte. Met een droge knal was daar de verdiende 1-1. Dit was ook de ruststand.

In de kleedkamer even wat gedronken en de boys op scherp gezet. Als we allemaal een tandje harder zouden werken, konden we de wedstrijd echt mee naar huis nemen!

Dat was niet tegen dovemans oren gezegd. We zagen een scherper FCP terug in de tweede helft. Na een mooie aanval, gaf Fender de bal af aan Justin. Justin schoot vervolgens van grote afstand raak voor onze boys. 1-2 en het geloof dat we de pot echt konden pakken was daar.

5 minuten later leverde de toenemende druk van FCP een corner op. Deze werd genomen door Fender en belandde op de schoen van Jamie voor de 1-3.

Ondertussen was onze verdediging weer goed bezig en werd er zoals we afgesproken hadden goed kort verdedigd. Goed werk Jesse, Justin en Finn!

De mooiste goal van de wedstrijd kwam van in de 38e minuut.

Na een uittrap van de keeper van Wherevogels, werd er goed druk gezet door Fender en Jari. Die druk werd Wherevogels te veel en na een bekeken passje van uiteindelijk Maxim en een mooie passeerbeweging van Jari, legde laatstgenoemde keurig de 1-4 in het net.

Een heerlijke en dikverdiende overwinning voor FCP. Zo zie je maar weer: als we ons aan de afspraken houden en blijven bikkelen, komen we als team heel ver!

De pingels werden ook gewonnen met 7-3.

Man of the Match met weer een aantal fantastische reddingen en uittrappen , aanvoerder Quinn.

Daarnaast nog de complimenten aan Jari, die heeft extra hard gebikkeld, zeker na de harde overtreding op hem in de 1e helft.

Klasse jongens! Fijn weekend,

Groeten