Zaterdag 26 november 2016: Meteoor O9-1 vs FC Purmerend O9-2 eindstand 1-0

Meteoor JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 04

26 november 2016 8:30

Op deze koude zaterdagochtend gingen we op bezoek bij mede-middenmoter Meteoor O9-1. Bij winst zouden we goede zaken doen omdat alle concurrenten tegen elkaar spelen vandaag. Het doel was dan ook duidelijk, er voorgaan vanaf minuut 1 en niet zoals al vaker pas vanaf de tweede helft.

We begonnen om 08:30u in de volgende opstelling;

Keeper:            Quinn

Verdedigers:     Amaro en Finn

Middenvelders: Jamie, Fender en Jari

Aanvaller:         Maxim

Wissel:              Justin, Jesse en Chivo

Het speelbeeld was direct duidelijk, FCP probeerde te voetballen, opbouw via Quinn of Amaro waarmee we direct kunnen vertellen dat beiden jongens vandaag Man of the Match waren. Quinn met een reeks reddingen en Amaro die durfde op te bouwen en te voetballen, klasse boys!

Helaas voor ons had Meteoor ook een strijdplan en dat vooral fel op de bal en tegenstander door verdedigen waardoor we simpelweg in de eerste helft weinig tijd hadden. Als Meteoor dan de bal had dan werden direct de twee spitsen gezocht die keer op keer uit de rug van een van onze verdedigers wegliepen en Amaro en Quinn het mochten opknappen. Jammer, dit is waar we het van te voren ook over hebben gehad. Zelf kregen we maar een kans via Jamie maar wel een levensgrote, Meteoor was ook hier weer feller en werd de bal afgepakt, jammer. Uit een van de tegenstoten van Meteoor werd achterin balverlies geleden en via een kluts en de binnenkant van de paal was het 1-0. Een herkenbaar speelbeeld zoals zoveel wedstrijden dit seizoen, waarbij we werden afgetroefd op felheid en het niet nakomen van de afspraken in de eerste helft. Het was aan Quinn te danken dat het nog maar 1-0 was.

Jammer dat we dan in de rust weer een donderspeech moeten houden waardoor we dan in de tweede helft wel weer beter voor de dag komen. Ondanks de felheid van Meteoor kwamen er steeds meer aanvallen van FC Purmerend en waren het oa Chivo, Justin, Jari en Fender die Jamie, Maxim en aan de rechterkant Jesse zochten, die veel ruimte kreeg. Het vervolg bleef helaas te vaak uit waardoor we geen kansen konden afdwingen voor het doel en we of niet probeerden of konden schieten op het doel van wat meer afstand. Gelukkig minder dan de eerste helft waren we achterin naast Amaro en Quinn wat meer bij de les en als Meteoor dan toch opdook voor Quinn, tja dan was Quinn een ware plaag voor de aanvallers, Quinn je was top vandaag! Goede spelhervattingen en alert meedoen bij uitbraken van de tegenstander, precies zoals afgesproken.

We hadden gehoopt dat het goede voorbeeld deed volgen maar op het midden en voorin werden we te vaak afgetroefd op felheid, slidings en vergaten we toch echt te vaak de afspraken. De buitenste middenvelders gooiden niet meer in, corners en vrije trappen werden niet genomen door de jongens volgens afspraak. Blijf hier aan denken jongens , het maakt het soms zoveel meer makkelijk voor jezelf en gevaarlijker voor de tegenstander.

Ondanks de druk kwamen we er vandaag niet doorheen, of dan toch ? In de laatste minuut nog een schot van Fender…nee via de keeper vlak voor de lijn keurig tegengehouden. Einde wedstrijd.

Het voelt als een teleurgesteld verslag als ik dit zo teruglees waar we ons als zo  vaak vergeten te belonen. Echter begint dit wel bij concentratie (wat er vandaag zeker meer was, volhouden!) maar ook 100% inzet en het nakomen van afspraken wat vandaag bij het merendeel niet was terug te zien in voornamelijk de eerste helft.

Volgende week beter, nog een laatste competitiewedstrijd voor de winterstop.

Fijn weekend. Groetjes,

BnR