Goed gespeeld maar toch verloren

LSVV JO11-1

Purmerend JO11-1JM

Onder 11 zaterdag, JO11-1, hoofdklasse 16

3 december 2016 9:00

Vorige week mochten we in alle vroegte afreizen naar Sint Pancras, vandaag ging de reis nog een stukje verder, namelijk naar het pittoreske Zuid-Scharwoude. Op het programma stond de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen koploper LSVV. Vorige week lieten we ons compleet van de mat spelen, dus vandaag werd er een goedmakertje verwacht. Hoewel de generale repetitie gister tegen Hollandia, voor de Deen-cup in het Volendam-stadion, weinig goeds voorspelde... 7-0. Hollandia was duidelijk een maatje te groot, zeker gezien het feit dat de wedstrijd maar 25 minuten duurde.

Maar LSVV is geen Hollandia, sterker nog, FC Purmerend was vanaf het begin duidelijk de bovenliggende partij. Er werd goede strijd geleverd en we wisten elkaar (eindelijk weer 's) goed te vinden. Op zo'n moment zie je dat we echt wel goed kunnen voetballen en dat de tegenstander dan ook geen uitweg weet. We hadden LSVV dan ook 'bij de strot' en bijna leidde dit al tot de 1-0 voorsprong. Maar 'bijna' is de laatste tijd een beetje de rode draad bij ons, kansen worden te weinig afgemaakt. Al hadden we vandaag ook geen geluk, met o.a. een snoeihard schot van Sem die onderkant lat op de doellijn terug het veld in stuiterde en vervolgens door de keeper kon worden gepakt. Ook hadden we een paar keer een scrimmage voor het vijandelijke doel maar dan moet je net de mazzel hebben dat de bal goed valt. Toch voel je op zo'n moment dat een doelpunt niet uit kan blijven en dit gebeurde. Na een mooie opbouw van achteruit kwam de bal bij Yentl die hem hoog 'voor de pot' gooide. De bal werd vervolgens met het hoofd verlengd door Ties naar Rayan, die vrij stond op rechts en prachtig diagonaal binnen schoot. 1-0 en eindelijk weer 's een (verdiende) voorsprong voor de JO11-1!

Intussen was ik aan de praat geraakt met een scout van Ajax die naar onze wedstrijd stond te kijken. Hij wist me ook te vertellen dat er nog een scout van AZ en een van FC Volendam stond. Toch grappig om te horen, je weet dat ze er weleens staan maar het staat niet op hun voorhoofd geschreven. Ik wilde net vragen wat zijn indruk was van ons team, toen we achterin een inschattingsfout maakten en deze direct werd afgestraft door LSVV. 1-1. Jammer, want op dat moment leek de 2-0 eerder te gaan vallen, maar ook dat is helaas typerend de laatste weken... Ook dit doelpunt hadden we aan onszelf te danken. De scout vond onze 'nummer 5' overigens wel aardig spelen. Die kun je in je zak steken Sem! 1-1 was ook de ruststand.

Na de rust kwam FC Purmerend wederom sterk uit de startblokken. De ruimte lag aan de rechterkant en Elias kon zelfs een paar keer opstomen vanuit de back-positie. Hoewel het wel tot gevaar leidde, leidde het niet tot een doelpunt. Helaas viel de 2-1 aan de andere kant. LSVV kreeg een vrije trap op een gevaarlijke plek en schoot deze, met een beetje mazzel, knap in. De achterstand kwam als het deksel op de neus. Ineens kakte ons goede spel van daarvoor volledig in. Pas de laatste 5 minuten kwamen we weer eventjes sterk terug, maar helaas stond het toen al 3-1. De wedstrijd duurde niet lang genoeg, anders was het misschien wel 3-2 geworden, maar aan die uitslag hadden we dan nog steeds niets gehad...

In vergelijking met de vorige wedstrijden hebben we vandaag wel goed gespeeld. Laten we hopen dat er sprake is van een stijgende lijn en dat, niet te vergeten, ook het geluk weer een beetje terugkomt. Want zonder geluk win je ook geen wedstrijden. Hoewel we dat ook moeten afdwingen! De komende 3 wedstrijden zijn oefenwedstrijden. De JO11-1 komt vast ijzersterk uit de winterstop. We gaan ervoor!

Vincent