Zaterdag 12 november 2016 VVA/Spartaan O9-1 vs FCP O9-2 eindstand 4-1

... (intikker)
... (afstandschot)

12 november 2016 10:15

Een hoop prikkels op deze koude maar zonnige zaterdagochtend. Met de buikjes vol van Sint Maarten, op de foto bij onze sponsor Primera Van Damplein (nogmaals dank!) in de Weidevenne en de aanstaande intocht van onze Goedheiligman , moest er ook nog vriendschappelijk worden gevoetbald.

Geen competitie maar vriendschappelijk tegen eersteklasser  VVA/Spartaan O9-1 in Amsterdam.

Op een inmiddels goed bespeelbaar kunstgrasveld begonnen we om 10:15uur in onderstaande formatie:

Keeper                           Quinn

Verdedigers                    Finn en Jesse

Middenvelders                Jamie, Chivo en Amaro

Aanvaller                        Maxim (die later in dit verslag ook nog over een verborgen talent blijkt te                                        beschikken)

Wissels                          Fender, Jari en Justin

Uitdaging voor vandaag lag hem vooral in het bestrijden van een fysieke en pingelende ploeg.Wanneer we uit de duels zouden blijven door elkaar goed in te spelen (hier trainen we op!), zouden we ondanks het klasse verschil een kans maken. We begonnen dan ook niet onaardig aan de wedstrijd en aan beide kanten werden de keepers een aantal keer gedwongen tot actie. Quinn hield het FCP doel goed schoon en aan de andere kant probeerden Chivo, Jamie, Amaro en Maxim het doel te vinden, helaas zonder succes. Nadat het volledige middenveld was vervangen werd er hier balverlies geleden en kwam VVA/Spartaan op 1-0. Kort daarna volgde ook de 2-0 doordat we toch weer naar onze tegenstander bleven kijken in de verdediging en deze alle vrijheid gaven de bal goed neer te leggen en vervolgens in te schieten, jammer 2-0 en onnodig.

Na een goed gesprek in de rust en wat limonade de opdracht om de tweede minimaal gelijk te spelen en iets minder ontzag te hebben voor de tegenstander. Achterin hielden Jesse en Finn de poorten gesloten en probeerde FCP de tegenstander al direct vast te zetten zodra de keeper van VVA de bal zou inspelen. Goede kansen volgden voor oa Jari, Jamie, Fender en Justin...de laatste pass, overzicht, juiste aanname of krachtig schot ontbrak. Aan de andere kant een uitbraak en zoals vaker dit seizoen lag de bal direct in het netje waarbij de aanvaller van VVA het niet naliet bovenop Quinn zijn voet te gaan staan bij een bal die hij los liet. De scheidsrechter liet het toe en de 3-0 was een feit. Quinn moest er geblesseerd af en Amaro als stand-in op doel, dank je wel!

We zochten toch weer de aanval, hands VVA, penalty voor FCP…oh nee de scheidsrechter die op vele meters alles volgde zei van niet. Ondergetekende had best zijn lenzen willen geven aan de beste man, jammer dit. Dan maar op eigen kracht, een regen aan corners volgden van Fender en Chivo. Uiteindelijk was het Fender die een corner er in een keer indraaide en de stand wat meer aanzien gaf, 3-1. VVA maakte er met een afstandsschot nog 4-1 van maar dat was slechts voor de statistieken.

Bij de penalty’s bleek Maxim over een ongekend talent te beschikken door 5 van de 10 penalty’s te stoppen, 1 er naast ging en er 4 werden gescoord, goed gedaan hoor! 4-5 winst voor FCP.

We hebben goede dingen gezien vandaag en daarnaast een aantal leerpunten waarvan een aantal herhaaldelijk terugkomen. Hard op trainen dan gaan dit soort dingen straks vanzelf beter, ook in de tweede helft van de competitie.

Een fijn weekend en woensdag revanche op Purmerland voor de beker.

Groetjes,

BnR