Zondag 5 overwintert in bekertoernooi

Mannen, 5, Groep 2 39

18 december 2016 14:30

FC PURMEREND 5 - ILPENDAM 3   2-1
Na 3 nederlagen met forse cijfers hielden wij ons hart vast voor de laatste wedstrijd van 2016, een nagekomen bekerwedstrijd tegen Ilpendam 3, dat toch 2 klassen hoger speelt dan wij. Het was lekker weer, het A-veld lag er goed bij, en we hadden grote personele problemen. Toch stond er een aardig team, al was Ilpendam van meet af aan de bovenliggende partij. Wij kwamen nauwelijks over de middenlijn, maar echt gevaarlijk werd Ilpendam niet. Het ’stond’ achterin vrij aardig en we leken af te stevenen op een 0-0 ruststand. Maar dat lukte niet, want Ilpendam kwam toch op 0-1 na mistasten in onze achterhoede Het was niet onverdiend, maar het werd nog voor rust zowaar gelijk, spits Marcel werd gelanceerd en alleen voor de keeper wist hij de bal in de hoek te mikken. Rust dus 1-1, en de grote vraag was wat een gelijkspel zou betekenen voor het vervolg van het bekertoernooi. Maar scheidsrechter Otsen was niet zo bang voor zo’n onduidelijk scenario, hij verwachtte dat Ilpendam in de tweede helft nog wel een paar doelpunten zou gaan maken. Het pakte anders uit, Ilpendam probeerde het wel, was ook de ploeg met verreweg het meeste balbezit, maar echt grote kansen bleven ook na rust uit. In de tegenstoot waren wij wel succesvol, een voorzet vanaf rechts van Danny werd door de vandaag erg actieve Marcel binnengekopt, 2-1, en dat was toch een verrassende tussenstand. Er was nog lang te spelen, maar gaandeweg de tweede helft werd langzaam duidelijk dat Ilpendam vandaag niet meer zou gaan scoren. Het was zaak alert te blijven, en dat lukte prima, Ilpendam kreeg geen grote kansen meer, en zo ontpopten wij ons tot het Cambuur van het reserve bekertoernooi. Want 2-1 werd de eindstand en de overwintering in de beker was een feit. Een knappe prestatie, ook goed voor het moreel na de mindere resultaten van de laatste weken. En zo sluiten wij 2016 goed af, gaan we op 14 januari een potje bowlen en spelen we op 15 januari alweer de volgende competitiewedstrijd. Hopelijk zijn de meeste geblesseerden dan wel weer op de been. Fijne feestdagen!
Lees ook het verslag op voetbal.nl (wel even inloggen): http://senioren.voetbal.nl/clubs_comp/mijn-teams/competitie/129173/Purmerend-5-zondag