Keihard gewerkt voor de overwinning!

Purmerend MO19-1

Waterwijk MO19-1

Terra Doest (schot)

Meisjes onder 19 zaterdag, MO19-1, 1e klasse 2

21 januari 2017 12:30

Opstelling

FC Purmerend heeft in de voorjaarscompetitie nu ook een MO19 team. Bestaande uit 5 "echte" MO19 speelsters, 8 2e jaars MO17 en zelfs 2 1e jaars MO17 speelsters, werd een knappe overwinning behaald in de 1e competitiewedstrijd tegen Waterwijk MO19. Alleen Femke ontbrak wegens werk.
Met de terugkeer van een aantal verloren dochters naar FC Purmerend en het vervroegd doorschuiven van 10 onder 17 speelsters is een MO19 opgestart. Onder begeleiding van Alwin, Bas en Elja werd de competitie gestart thuis tegen Waterwijk. Ietwat onwennig in het begin werd wel een 1-0 voorsprong genomen door een doelpunt van Kayleigh. Opbouwen ging wat stroef maar dat was niet vreemd. Purmerend had het betere van het spel maar na het uitvallen van Nevra wegens een nare val, was de organisatie even weg en werd de ruststand 1-1. Begin 2e helft was Waterwijk sterk en leek gebrek aan ritme en conditie de Purmerendse meiden op te breken; al snel werd het 1-2. FC probeerde verzorgd te blijven voetballen terwijl de gasten de geluks-lange-bal speelden. Fleur twijfelde in 1e instantie of zij dit niveau wel aa kon maar zij nam alle twijfels weg door uitstekend overeind te blijven. Uit een snelle counter scoorde Terra de gelijkmaker en Purmerend ging daarna voor de winst. Uit een mooievrije trap van zo'n 25 meter raakte Lotte de lat en even later bracht wederom Terra ons op een 3-2 voorsprong en was zelfs dichtbij de 4-2. De krachten vloeiden weg bij FC en de een na ander viel uit, Maxime en Fleur, maar op karakter werd de overwinning binnen gesleept. Keihard gewerkt en de beloning was een prima start van de voorjaarscompetitie voor dit nieuwe team.