Fc Purmerend O9-1 wint zijn eerste wedstrijd van de voorjaars cometitie.

Fortuna Wormerv. JO9-1

... (schot)
Jesse van Diepen (vrije trap)

Onder 9 zaterdag, JO9-1, 1e klasse 04

21 januari 2017 8:45

Zaterdag ochtend was het weer zover: de massaal ingekochte thermosokken mochten worden getest... de eerste competitie wedstrijd van het voorjaars seizoen stond op punt van beginnen!

Terwijl de zon zijn best deed om de boel iets minder koud te maken, lag het veld er perfect bij. Op grond niveau was het nog wel onder het vriespunt dus voor de pappa's en mama's nog even afzien, maar alles voor de kids, toch?

Na een aardige oefenreeks met zaalvoetbal en toernooien waren de toppers wel weer toe aan een echte lekkere wedstrijd. En die kwam er: Tegen Fortuna Wormerveer weet je dat je altijd lekker aan de bak mag.
Inmiddels hadden we al 2x eerder tegen FW gespeeld: 1x verloren en 1x gewonnen. Duidelijk dus dat dit niet makkelijk zou worden.

Gelukkig speelden we thuis dus waren er weer drommen met publiek om ons aan te moedigen, dat helpt altijd wel (y) .

De opstelling iets aangepast ivm de ontwikkeling van de boys dus ook dat was spannend hoe zich dat zou houden in een volledige wedstrijd.

In de training wat speciale aandacht gegeven aan het overspelen en het positiespel en dat was terug te zien in de wedstrijd! De toppers begonnen met ontzettend mooi samenspel en FW zag zich dan ook genoodzaakt zich helemaal op eigen helft terug te trekken....
Al na 2 minuten was het raak door een lekker pegel van Massi: 0-1! Die zat er alvast lekker in.
Fortuna liet zich echter niet kennen en begon ook wat tegendruk te geven. Ze braken slim door de verdediging heen en scoorde 1-1. Balen!
Toch bleef het FC Purmerend die het spel maakte en mocht Keano daarom na een briljante steekpass van Vico de 2-1 binnen lepelen. Heerlijk.
Met 2-1 de rust in, dat was niet verkeerd.
Na de rust maar weer voortvarend van start. Na een flinke overtreding op de rand van het doelgebied een vrije trap voor FC Purmerend.
Jesse had zich schietklaar achter de bal opgesteld en maakt genadeloos af: 3-1!

Zo... en nu vasthouden.... Helaas werd het spel er niet beter op, kwam Fortuna steeds beter in de wedstrijd en was het alle hens aan dek voor FC Purmerend. We waren al gewaarschuwd: Fortuna zou zich zeker niet snel gewonnen geven.
De laatste 10 minuten was het flink verdedigen voor de toppers op de eigen helft en billenknijpen voor de ouders en coaches langs de kanten.
De 3-2 werd binnengeschoten door Fortuna en nu was het toch echt zaak om helemaal niets meer uit handen te geven...
Vele spannende momenten volgden en de ene na de andere kans voor Fortuna volgde elkaar snel op.

Uiteindelijk werd er afgefloten door de prima fluitende scheidsrechter en mogen we de eerste winst van dit seizoen noteren: 3-2.

Op naar de volgende kraker: DEM...