Woensdag 1 februari 2017 FC Purmerland O9-1 vs Purmerend O9-2 eindstand 5-3

Justin Onsia (schot)

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 07

1 februari 2017 17:00

Op de doordeweekse woensdagavond moest er worden ingehaald voor de competitie aangezien we twee weken terug zaalverplichtingen hadden. Geen onbekende tegenstander want net als in de najaarscompetitie treffen we ook in de voorjaarscompetitie “ de buren “ van Purmerland. Zonder de zieke Finn begonnen we in onderstaande opstelling;

Keeper                               Quinn
Verdedigers                        Jesse en Amaro
Middenvelders                    Chivo, Jari en Justin
Aanvaller                            Jamie
Wissels                              Fender en Maxim

Het idee was om de goede lijn van zaterdag door te trekken alleen merendeel van het team kon dat helaas vandaag niet opbrengen. Als we dan een tegenstander treft die feller is en slim op de counter speelt , dan kan het voetballend gezien nog gelijkwaardig zijn maar wordt het een lastige wedstrijd. Door een enorme fout van FCP lag binnen 30 seconden de 1-0 achter Quinn. We liepen direct achter de feiten aan. De verdediging herstelde zich iets en vooral Jesse kwam hier sterk voor de dag. Het middenveld was totaal onzichtbaar en ook voorin wisten we geen potten te breken. Sporadisch kwamen we via Justin nog in voorwaartse richting. Maar vaak vonden we geen medespeler en wanneer dat wel gebeurde dan gaven we bal keer op keer aan Purmerland. Die wisten er wel raad mee en voor we het wisten lag ook de 2-0 in het netje. Na het inbrengen van Fender en Maxim gingen we voor de aansluitingstreffer. Maxim was een plaag voor de verdedigers maar kreeg te weinig ondersteuning. Een goed steekpass van Fender zorgde nog wel voor de 2-1 van Maxim (klasse, je verdiende deze goal!). Rust.

In de rust de puntjes op de i en hopelijk een scherper Purmerend.

Niets van dat alles en binnen korte tijd lag ook de 3-1 en 4-1 achter Quinn. Niet omdat Purmerland nou zo goed speelde maar wij enorm slordig waren en de duels continu verloren van een feller Purmerland. Justin maakte uit het niets de 4-2 na een fout van de keeper en even leek de wedstrijd te kantelen. Deze gedachte mocht nooit lang blijven in het hoofd want Purmerland kreeg wederom alle tijd en ruimte om aan te leggen voor de 5-2. De enorm hardwerkende Maxim beloonde zichzelf met nog een goal 5-3 en kreeg nog wat kansen, het zat er helaas niet meer in.

We kunnen veel over deze wedstrijd zeggen maar de overwinning was verdiend en op deze wijze de wedstrijd beginnen, geen duels willen, durven of misschien wel kunnen winnen zorgt voor deze uitslag.

Maxim je bent onze Man of the Match, twee doelpunten en je had meer verdiend.De penalty’s waren een pleister op de wonden van FCP, 3-5 in ons voordeel.

Weer hard trainen , herhalen en concentreren.

Groetjes,

Brian & Arthur