Zaterdag 28 januari 2017; FC Purmerend O9-2 vs EVC O9-1 eindstand 3-1

Chivo Chang (intikker)
Justin Onsia (afstandschot)

28 januari 2017 8:45

Na een winterstop met oliebollen, champagne, oefenwedstrijden, zaaltoernooien en weer veldtrainingen is de voorjaarscompetitie voor de O9-2 vandaag officieel gestart. Hierbij mochten we aantreden thuis tegen een onbekend EVC O9-1 waarvan we enkel wisten dat ze een sterke en snelle spits hebben.

Met vader Ken Chang als assistent vervanger van de jarige Raymond Roussou begonnen we iets na 08:15uur aan de wedstrijdbespreking. De jongens hadden er zin in, geconcentreerd en nadat we de tactiek hadden besproken begonnen we onder leiding van aanvoerder Jari aan de warming-up. We begonnen in de volgende opstelling;

Keeper                             Quinn
Verdedigers                      Jesse en Finn
Middenvelders                  Chivo, Fender en Justin
Aanvaller                          Jari
Wissels                            Amaro, Jamie en Maxim

08:45uur werd er gefloten voor de aftrap door scheidsrechter Marcos Castelo da Silva en was het de eerste minuten even wennen en aftasten. De eerste aanvallen werden via ons middenveld opgezet maar EVC counterde direct zeer gevaarlijk wat direct leidde tot serieuze kansen. Gelukkig was keeper Quinn bij de les, mede door een goede warming-up J en met wat geluk bleef het 0-0. Aan de andere kant werden we gevaarlijk door steeds op te bouwen vanuit achteren via Jesse of Finn naar Chivo en Fender of de ijzersterk spelende Justin op het middenveld. Het lukte spits Jari net niet om echt gevaarlijk te worden maar er kwam steeds meer dreiging. Door het enthousiasme moest er veel gestuurd worden van de zijkant om niet zomaar onze stellingen te verlaten, een foute inspeelpass van FCP werd afgestraft door EVC, 0-1. Met Maxim in de spits en Jamie en Amaro vanaf het middenveld zochten we naar de gelijkmaker en kwam Justin keer op keer door via de rechterkant. Een gekraakt schot van Maxim kwam bij Chivo uit, die bedacht zich geen moment 1-1. EVC bleef gevaarlijk maar Jesse en Finn groeiden achterin. Amaro schoot een paar keer van afstand maar steeds was daar een speler van EVC die het schot blokkeerde. Identiek aan de gelijkmaker was  onze 2-1 voor rust waarbij Chivo wederom het eindstation was na een schot van Jamie, rust.

In de rust even op adem komen met wat limonade en de puntjes op i.

Na rust zochten we gecontroleerd de aanval en kwam het mooiste moment na bijna 10 minuten. Na een afgeslagen aanval van EVC ging de bal via Finn die achterin echt werelds was naar Fender op het middenveld. De zijkant werd gezocht door Fender waar de ruimte weer lag bij Justin. Justin dribbelde in en met een verwoestende knal over de keeper…..BAM 3-1! Wat een goal en beloning voor zijn goede eerste helft (trek dit door naar een groter deel van de wedstrijd door je te blijven concentreren).

De laatste 6-7 minuten was het voornamelijk tegenhouden want EVC werd sterker en we waren vaak ongelukkig in de passing. Het eindsignaal was daar en de eerste 3 competitiepunten van 2017 een feit. De penalty’s eindigde in een gelijkspel 5-5.

Man of the Match: je groeide in de wedstrijd en tot de laatste minuut was je een baas achterin, klasse gedaan Finn Roussou (papa mag vaker een weekend wegJ).

Grote delen van de wedstrijd werd er goed gevoetbald mannen, hou concentratie en de uitdaging ligt in het meedoen en kijken wat er om je heen gebeurd zonder bal. Hier gaan we deze week weer op trainen en woensdag wacht de inhaalwedstrijd tegen Purmerland. Volgens mij hebben we hier nog wat goed te maken.

Groetjes,

Brian & Ken