Maandag 15 mei 2017: ZOB O9 - FC Purmerend O9-2 eindstand 3-2

ZOB JO9-1

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 07

15 mei 2017 18:00

Met een complete groep op doordeweekse dag de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Daarbij hadden we nog wat goed te maken na de geflatteerde 1-8 een aantal weken terug.

Op bezoek bij de club van de trainer een goede voorbespreking en warming-up en was er alles aan gelegen om de punten mee naar FCP te nemen.

We begonnen in de volgende opstelling:

Keeper                                          Quinn
Verdedigers                                   Finn en Jesse                                                                       Middenvelders                               Justin, Fender en Jari
Aanvaller                                      Chivo
Wissels                                        Amaro, Jamie en Maxim

De wedstrijd begon redelijk gelijk op en er was maar weinig te merken van het verschil in de stand. Dat kwam er mede door dat we bovenop de bepalende spelers van ZOB zaten en Quinn in aanvang nog weinig te doen kreeg. Aan de andere kant waren we een aantal keer ongelukkig en zo bleef het 0-0. Door een moment van verslapping en ZOB de ruimte te geven om aan te nemen en uit te halen moest Quinn het strak geplaatste schot laten gaan, 1-0 voor ZOB. Het leek wel het startsein voor onze mannen om nog feller te gaan spelen van de achterste tot aan de voorste linie. Met als resultaat een verdiende gelijkmaker van Maxim na een goede pass van Fender, 1-1. Waar ZOB een aantal keer gevaarlijk was met afstandsschoten was Quinn goed bezig en bracht redding of Finn die sterk speelde zat er goed tussen. Aan de andere kant kregen we wat mogelijkheden en een grote kans voor Maxim na een pass van Jamie, helaas ging deze naast. Opnieuw zochten we de aanval en was het Fender die een dieptebal eerst met de hak door de keeper gestopt zag worden maar doorliep op de rebound en de bal hoog in het doel schoot, 1-2. Rust.

Het enige wat we onze jongens konden meegeven was om zo fel te blijven en dan ook echt allemaal en te denken aan de vorige keer waar we ook gingen rusten met een 1-1.

We begonnen de tweede helft dan ook prima maar persoonlijke verslapping zorgde toch voor de 2-2 van ZOB. ZOB moest doordrukken om nog kans op het kampioenschap te houden. Kansen over en weer en helaas moest Quinn de 3-2 ook nog toestaan. De wedstrijd leek beslist maar FCP trok ten aanval. Een voorzet van Chivo werd ingekopt door Justin en hoe de keeper deze bal nog kon redden…een groot wonder en weet hij denk ik zelf nog niet. Een vrije trap van Amaro die in het zijnet belandde. In de laatste seconden van de wedstrijd volgde nog een kans met een scherpe voorzet van Fender die met de kleine teen van de keeper werd tegengehouden en Chivo er daardoor net niet bij kon komen.

Helaas mannen jullie hadden minstens een punt verdiend. We wensen ZOB veel succes met de beslissende competitiewedstrijd tegen Purmerland. Wij gaan ons opmaken voor een aantal toernooien en de seizoensafsluiter van FC Purmerend.

Groetjes,

Brian