Purmerend JO11-4 - Fortuna Wormerv. JO11-5

Assist: Tim Ernest

8 april 2017 12:30

Hassan Harrando

8 april 2017, de thuiswedstrijd tegen Fortuna Wormerveer staat op het programma, met de uitwedstrijd nog vers in ons geheugen wisten we wat ons te doen stond. Die wedstrijd hebben we eigenlijk maar 10 minuten gevoetbald en voor de rest achter de tegenstander aangelopen. Vandaag moest het beter en dat ging het ook.
Met een vertraging van zo’n 15 minuten werd er om 12:45 afgetrapt voor de wedstrijd het werd al heel snel duidelijk dat Fortuna nu hun juiste team hadden opgesteld en niet versterkt hadden met jongens uit de E1, vanaf minuut 1 waren onze jongens de bovenliggende partij.
Het blijft toch jammer dat dit soort dingen gebeuren en dat heeft ons dit seizoen al 6 punten gekost.
Maar terug naar de wedstrijd, de ene na de andere aanval werd opgezet en het was wachten tot dat de 1-0 zou vallen. De Jongens speelde een beetje als AJAX, heel veel balbezit maar voor de goal net de verkeerde beslissing of te lang wachten, de kansen waren er, maar de bal wilde er maar niet in. Achterin zat het potdicht en Dean hoefde niet in actie te komen als we de terugspeelballen even buiten beschouwing laten.
Wie van ons ging nu de ban breken, het zou toch niet gebeuren dat we uit een counter een tegengoal zouden krijgen.
Gelukkig was daar na zo’n 20 minuten een puike aanval met Thijmen als eindstation en hij lepelde de 1-0 binnen. Een zeer verdiende voorspong. Voor de rust kregen we nog een paar kansen om de voorsprong uit te breiden, zelfs vanaf de penaltystip, een inzet van Dylano werd op de lijn met de hand weggeslagen, lukte het ons niet. Thijmen raakte de bal niet goed en de bal was een makkelijke prooi voor de keeper.
De rust brak aan met de 1-0 voorsprong, ondanks het goede spel moest er in de rust nog wel even gesproken worden met de jongens. Aangegeven dat we wat scherper moesten zijn voor de goal en ook maar weer meegegeven dat je ook zonder bal nog steeds aan de wedstrijd meedoet, dus bied je aan en sluit aan.
De 2
e helft begon zoals de eerste was geëindigd, er was maar 1 ploeg die voetbalde en dat waren wij.
Ook nu was het weer wachten op goals. Maar helaas misten wij ook heel veel kansen in deze 2
e helft.
Kansen die er op een andere dag gewoon in zouden vliegen werden nu gemist, het bleef dus ondanks het veldoverwicht spannend.
Tot dat zo’n 15 minuten na rust de bal terecht kwam voor de linker van Tom en hij van zo’n 15 meter uithaalde, de bal sloeg via de binnenkant van de paal binnen en he he daar was de 2-0. Uiteraard volgde de befaamde DAB.
Eindelijk, het gat was geslagen, en we konden weer werken aan het doelsaldo, we kregen daar genoeg kansen voor maar er werden net de verkeerde beslissingen genomen, het had vandaag eigenlijk 6-0 moeten zijn. Maar na het laatste fluitsignaal van scheids heerste toch het goede gevoel van de overwinning ondanks dat het maar 2-0 geworden was.
Puik gespeeld jongens, de tegenstander geen moment het gevoel gegeven dat er wat te halen viel bij ons. Lekker weer 3 punten erbij, met nog 1 wedstrijd te gaan zit het seizoen er al weer bijna op, kijkend naar de ranglijst kan ik alleen maar trots zijn op jullie.

Gerrit

p.s. de foto’s zijn deze keer verzorgd door Sanne daar onze vaste huis fotograaf zijn handen vol had aan de scheidsrechters fluit