Zaterdag 4 maart 2017: Wherevogels O9-1 - FC Purmerend O9-2 eindstand 0-2

Jari Mul (schot)

Onder 9 zaterdag, JO9-2, 2e klasse 07

4 maart 2017 10:15

Een nieuwe derby stond deze week op het programma tegen een bekende tegenstander, Wherevogels O9-1. In de najaarscompetitie werd er weliswaar met 1-4 gewonnen maar de jongens wisten zich nog goed te herinneren dat we toen veel geluk hebben gehad met ballen op de paal en lat en reddingen van Quinn. We waren dus gewaarschuwd en iedereen wist wat hem te doen stond nadat we een uitgebreide voorbespreking hadden gehouden.

We begonnen de wedstrijd in onderstaande formatie;

Keeper: Quinn
Verdedigers: Finn en Jesse
Middenvelders: Chivo, Fender en Jari
Aanvaller: Maxim
Wissels: Amaro, Jamie en Vico

Om 10:15u werd er op het hobbelige grasveld van Wherevogels afgetrapt en was er direct een bekend beeld van de wedstrijd. FCP dat probeerde op te bouwen met goede aanvallen en Wherevogels dat met lange halen de counter zocht. Het spel van onze boys was verzorgd, er werd strijd geleverd en we creëerden al direct kansen, binnen 2 minuten was het direct raak. Fender veroverde de bal op het middenveld en stuurde Jari direct weg die vrij kwam voor de keeper. Zijn schot kon niet klem worden gepakt door de keeper en Maxim was er als de kippen bij om de 0-1 binnen te tikken. Aan de andere kant waren we geconcentreerd in de verdediging en zorgden Jesse en de sterk verdedigende Finn samen met Quinn dat counters onschadelijk werden gemaakt.

Na een aantal wissels kregen we een serie goede kansen om eigenlijk de wedstrijd al voor de rust op slot te gooien. Amaro, Fender, Jari en Maxim waren dichtbij maar werden gestopt door de keeper van Wherevogels, zodoende gingen we met 0-1 rusten.

In de pauze wat limonade, even rust en de puntjes op de i. Doorgaan met het spel van de eerste helft en achterin goed blijven opletten op de lange ballen van Wherevogels.

We begonnen de tweede helft weer voetballend maar werden teruggedrongen. De goed ingevallen Vico en Amaro hadden een hoop werk te verrichten en ook het middenveld met Chivo, Jamie en Jesse moest terug. Opnieuw een aanval van Wherevogels…schot…hands? Penalty? Ja de scheidsrechter legde de bal tot verbazing van velen prompt op de stip. Onze kanjer Quinn stond geconcentreerd in het doel en gelukkig werd de penalty slecht ingeschoten zodat Quinn redding kon brengen en de rebound naast ging. Teleurstelling bij de thuisploeg en FCP werd sterker, we kwamen door zonder echt heeeeel gevaarlijk te worden maar een extra goal zou toch wel lekker zijn. Na de nodige wissels was het opnieuw Fender die Jari de diepte instuurde , een lange sprint volgde tussen Jari en de tegenstander en gelukkig was het doel niet nog 10 meter verder want Jari kon net op tijd de 0-2 binnenschieten. Wat een opluchting, heerlijk en verdiend voor de boys. Een aantal kansen volgende nog over en weer maar er veranderde verder niks meer in de stand.

De pingels werden met 5-7 gewonnen dus iedereen blij.

Mannen, grote complimenten , strijd, een aantal prima aanvallen, samen verdedigen en werken als een team. Zoals we op het veld ook hebben verteld, Man of the Match was het team vandaag. Nu deze lijn vast houden want een vergelijkbare wedstrijd vindt volgende week thuis plaats tegen Monnickendam.

Goed weekend!

Gr, BnR