Rare wedstrijd, veel pech, terecht verloren.

SDZ MO19-1

Purmerend MO19-1

Meisjes onder 19 zaterdag, MO19-1, 1e klasse 2

25 maart 2017 15:15

Opstelling Purmerend MO19-1

Hoeveel pech kan je hebben in een wedstrijd tegen waarschijnlijk de aanstaande kampioen?
Geen Fleur, geen Denise, geen keepster, Danique zat wel als invalster op de bank. Geen mogelijkheden om speelsters en/of een keepster uit de MO17 of MO15 te halen. In de loop van de wedstrijd vielen ook Bo, Romy en Nikki uit met waarschijnlijk langdurende blessures. Zo hebben we 16 speelsters, zo maar 10. Terra en Kayleigh gingen allebei een helft op doel om het team te helpen, Terra begon. We starten echter voortvarend; Kayleigh ramde een vrije trap en een afstandsschot zo hard in het doel dat de vingers van de keepster pijn deden! 0-2 voorsprong tegen deze fysiek zeer sterke tegenstander. SDZ kwam sterk terug en liet zien waarom zij koploper zijn, geholpen door niet heel scherp verdedigen, tot 2-2. De jonge scheidsrechter heeft absoluut potentie om een goede te worden maar maakte wel enkele cruciale "fouten"; hierdoor kon SDZ vlak voor rust zelfs op 3-2 komen. Verbaal is SDZ ook koploper in het schelden met alle mogelijke ziektes; een trieste zaak....
Terra had het prima gedaan, Kayleigh ging haar de 2e helft vervangen op doel, Bo was inmiddels uitgevallen met weer last van haar blessure. Met wind tegen zou het zwaar worden, met name een zeer behendige spits was een lastpask voor Nevra. SDZ liep uit naar 6-2 door doelpunten die een echte keeptster misschien wel gehad zou hebben, niets ten nadele van Kayleigh overigens.
Nikki en Romy vielen geblesseerd uit en Danique kwam als speelster in het veld. Terra werd onderuit gehaald in de 16 meter en de penalty mocht Danique er inschuiven. 6-3 eindstand en met gemengde gevoelens vertrokken wij naar Purmerend.