Fortuna Wormerv. JO11-5 - Purmerend JO11-4

Fortuna Wormerv. JO11-5

25 maart 2017 11:15

Vandaag de wedstrijd tegen Fortuna Wormerveer, de moed zat er bij de jongens vooraf goed in, gedeeld eerste qua verliespunten, dit zou moeten lukken.
Vooraf in de kleedkamer meteen aangegeven dat elke wedstrijd op zich staat en dat de tegenstander zo goed of slecht is als dat wijzelf toestaan.
Ik had het gevoel dat eenieder het wel begreep, dus werd er om 11:15 afgetrapt. Oeps dat was ff tegenvallen, er ging veel fout de eerste helft. Om op te noemen wat er niet goed ging zou een veel te lang verslag opleveren, dus een paar hoofdpunten.
1. We miste de juiste wedstrijdmentaliteit, waardoor we vaak net te laat kwamen met als gevolg kleine pijntjes.
2. Posities werden niet door iedereen gehouden, waardoor het wel erg makkelijk werd voor de tegenstander om aanval na aanval op te zetten.
3. Spelers die niet aan de bal waren zag je staan wachten totdat er per ongeluk wel een bal hun kant op kwam, er bestaat ook nog zoiets als voetballen zonder bal, anticiperen en een beetje vooruitdenken. Bied jezelf aan!
We speelden met 2 linies, 1 aanvallende en 1 verdedigende, dus dat betekende een heel groot gat op het middenveld, tel daar de straffe tegenwind bij op en je roept de problemen over jezelf af. Hetgeen ook gebeurde, de ene aanval na de andere kregen we te verwerken, het was eigenlijk wachten op een doelpunt van de tegenstander, wonder boven wonder bleef deze uit tot zo’n 5 minuten voor de rust, eerlijk gezegd, meer dan verdient, vlak voor rust kregen we ook nog de 2-0 om de oren.

De rust door gebracht op het veld, met de jongens op een rijtje in de goal, aangegeven waar het aan schortte, en geloof me, ze wisten het zelf ook.
Ze beloofde beterschap, dus hup op naar de 2
e helft. Helaas was Batu er niet meer bij, hij voelde zich niet goed, hoofdpijn en zwaar misselijk. Ging de 2e helft nu beter, Ja het ging ietsje beter, kwam het door de wind die we nu in de rug hadden?? Zo nu en dan zag ik wel iets wat op een combinatie leek, er werd zelfs een keer op doel geschoten. Maar toch viel de 3-0 aan de andere kant en hier was de wind weer de spelbreker, een schot uit een moeilijke hoek werd gedragen door de wind en vloog hoog over Dean de goal in. Wedstrijd normaal gesproken gespeeld, echter toonde wij toch wel wat veerkracht, een schot van ons werd door een veldspeler uit het doel geslagen en Thijmen mocht aanleggen voor de penalty, Yes 3-1, je hoorde in het veld dat onze jongens er een schepje bovenop gingen gooien. Het resulteerde niet in echt goed voetbal maar de spirit zat er opeens wel in, wat me nog steeds opviel is dat er zonder bal niet wordt meegedaan en dat er nog veel te lang met de bal gepield wordt terwijl er wel degelijk iemand de diepte inging en de bal had moeten krijgen.
de 3-2 viel ook nog, schot van Riyad was onhoudbaar voor de keeper, zou het dan toch nog ………
Er volgde nog wat hachelijke situaties voor het vijandige goal maar met enig kunst en vliegwerk viel de 3-3 niet meer.
  Helaas, over de hele wedstrijd genomen was er op de nederlaag niets af te dingen, maar ik heb nu nog steeds het gevoel dat er meer in had gezeten.
Gezien de resultaten in deze competitie van Fortuna bekruipt mij ook deze wedstrijd weer het gevoel dat er spelers van hogere teams zijn ingezet vandaag, ook gelet op het aantal van 11 spelers die ze tot hun beschikking hadden. Er zijn bij de E’s nog geen spelerskaarten dus we hebben er, ondanks dat het niet eerlijk is, maar mee te leven.
Nog even het laatste woord over de penalty serie die door mij werd afgebroken aangezien Dean eerst expres een schoen naar zijn hoofd werd geschoten en toen pas de bal, getuigd niet van veel sportiviteit, en vond ik dat ik moest ingrijpen, ik laat geen enkele speler van ons belachelijk maken.

Volgende week staat er weer een wedstrijd op het programma, die moet in het teken staan van revanche, REVANCHE OP ONSZELF !!!!!!     Ik vertrouw op jullie.