Woensdag 19 april 2017: Volendam O9-4 vs FC Purmerend O9-2 eindstand 5-5

Volendam (rkav) JO9-4

Justin Onsia (vrije trap)
... (kopbal)
Jari Mul (intikker)
Assist: Justin Onsia
Maxim Klinkert (intikker)
Assist: Jari Mul
... (intikker)
Chivo Chang (schot)

22 april 2017 9:00

Midweeks een verschoven wedstrijd uit in Volendam tegen de plaatselijke FC. Om de spanningsboog optimaal te houden op een woensdagmiddag een goede voorbespreking waarbij we de inzet van het afgelopen weekend in de laatste twee wedstrijden van het toernooi wilden terugzien.

Na een goede warming-up begonnen we dan ook in onderstaande opstelling;

Keeper                             Quinn
Verdedigers                      Finn en Jesse
Middenvelders                  Chivo, Jari en Justin
Aanvaller                          Maxim
Wissels                            Jamie, Fender en Amaro

De opening  en eigenlijk de gehele eerste helft had meer weg van een handbalwedstrijd. Aan beide kanten was elke aanval eigenlijk gevaarlijk en stonden soms paal, laat, keepers of goed verdedigingswerk een doelpunt in de weg. Binnen de minuut kregen we wel een vrije trap na een overtreding op Jari. Met Justin achter de bal weten we dat er gevaar ontstaat en een prachtig schot belandde voorbij de keeper in de verre hoek, schitterende goal 0-1. Nog geen twee minuten later moesten we een corner toestaan en omdat we niet tegen onze tegenstander aanstaan weten we dit seizoen dat dit in deze competitie wordt afgestraft, 1-1, wel een mooie kopbal van Volendam.

Vol goede moed gingen we verder en was het drie minuten later opnieuw Justin die doorging op rechts en de bal met een goede pass op een presenteerblaadje aan Jari gaf, 1-2. Volendam toonde veerkracht en geklungel achterin resulteerde in een 2-2 stand. Binnen twee minuten was het echter Maxim die goed doorging op een diepe bal van Jari en de 2-3 binnentikte. Maar Volendam gaf niet op en nog voor rust was het ineens 4-3.

Balen in de rust maar de opdracht was in te zakken en rustig te blijven, niets aan de hand nog volgens de trainers.

Een tweede helft dan ook een ander speelbeeld met gelukkig voor ons al snel de 4-4 van Maxim. Tien minuten lang daarna geen goals, dat was best wennen voor spelers, scheidsrechter en supporters. Tot de kans vlak voor het doel van Jamie, nee op de lat, hoe is het mogelijk. De spanning nam toe en het zal toch niet weer dan gebeuren in de laatste minuten…dan toch 5-4. Hebben we dan toch nog de veerkracht zoals Volendam dat in de eerste helft liet zien? We stonden zelf onder druk maar kwamen er knap uit met een diepe bal van Fender op Chivo, een lange rush van de kleinste man van het veld maar als een speer was hij er van door en niet meer in te halen door 3 Volendammers, goal, 5-5!

Nog 1 minuut, gaan we dan nog ook de winnende maken, nee, een terechte eindstand met over en weer veel fouten wat resulteerde in deze score, 5-5 eindstand.

Hard gewerkt boys, complimenten. Tip, blijf om je heen kijken wanneer je de bal niet hebt. De pingels werden winnend afgesloten 4-6. Met een zakje chips van de jarige Jesse vertrokken we huiswaarts.

Groetjes,

BnR