Zaterdag 6 mei 2017: Monnickendam O9-1 vs FC Purmerend O9-2 eindstand 1-3

Maxim Klinkert (intikker)
Assist: Justin Onsia

6 mei 2017 8:45

Na twee weken meivakantie, veel afwezigen door vakantie en externe voetbalkampen stond de competitiewedstrijd tegen Monnickendam op het programma. Tegen deze tegenstander hadden wij nog wat goed te maken na een onnodige thuisnederlaag eerder dit seizoen (2-4).

Zonder Amaro (vakantie), Fender (O9-1) en trainer Raymond (rondje fietsen) begonnen we om 08:45uur in onderstaande formatie na een goede warming-up en voorbespreking.

Keeper:                            Quinn
Verdedigers:                     Jesse en Maxim
Middenvelders:                 Chivo, Jari en Justin
Aanvaller:                         Jamie
Wissel:                             Finn

Na de aftrap van Monnickendam belandde de bal al snel bij Quinn die de opbouw verzorgde zoals afgesproken. Onze verdediging was nog niet helemaal bij de les en na balverlies lag binnen de minuut de 1-0 in het net. Het zou toch niet zo’n ochtend gaan worden…? Wat opbeurende kreten van de trainers vanaf de zijkant en toen begon pas de wedstrijd voor FC Purmerend.

Met goed combinatiespel werden we steeds gevaarlijker en de eerste kansen voor Jari, Chivo en Justin deden zich voor. Na 5 minuten was het , zoals we van hem kennen, Justin die met een afstandsschot de sterke en goede keeper van Monnickendam het nakijken gaf en de 1-1 was een feit.

Achterin waren we scherper dan het begin maar moest Quinn een aantal keer ingrijpen als hun spits gevaarlijk werd. Jesse speelde ijzersterk en kwam steeds mee op en beloonde zichzelf en het team met een prachtig afstandsschot, 1-2. Klasse!

Rust (met veel complimenten en het bewust maken van de jongens dat we echt nog niet habben gewonnen!!)

De tweede helft eenzelfde spelbeeld. FC Purmerend dat echt goed voetbalde in balbezit, de aanval zocht maar achterin een paar keer goed weg kwam doordat we niet altijd doortastend waren, hun goede spits zichzelf niet beloonde of Quinn in de weg (op de goede plek) stond. Helaas lukte het Jamie, Maxim, Justin, Jari en Chivo niet te scoren. Of dan toch…?

Op rechts waar de hele wedstrijd ook alle ruimte lag kwam Justin op, zijn schot werd dit keer niet tegengehouden door de keeper van Monnickendam en op de doellijn was het Maxim die de bal binnentikte 6 minuten voor tijd.

In de resterende minuten werd er niet meer gescoord door beide ploegen en was de verdiende overwinning voor onze kanjers een feit. Super!! De pingels werden helaas met 2-1 verloren met complimenten aan beide keepers en de vele reddingen die zij verrichtten.

Man of the Match: Jesse Mijzen, ijzerster achterin, durf om te voetballen, kort op je tegenstander en ondersteunend aan het middenveld. Een beloning was jouw doelpunt. Ga zo door!

Gefeliciteerd jongens, veel inzet en bij vlagen mooie aanvallen, houdt dit samen zo vol en blijf meedoen zonder bal, dan gaan we de laatste tweede wedstrijden zeker nog punten pakken.

Groetjes,

Brian & Arthur