JO11-1 beslist wedstrijd in eerste minuut

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 6.1

18 maart 2017 10:00

Arvid van Alen

Zaanlandia was vorige periode een van de geduchte tegenstanders en lange tijd zelfs de gedoodverfde kampioen, totdat ze ons troffen (op een goede dag) en wij hen in eigen huis knap op 1-1 hielden. Maar vandaag waren wij de gastheer, in een nieuwe periode en bovendien met 4 punten uit 2 wedstrijden. Deze wedstrijd winnen zou betekenen dat we op goede koers liggen...

In een druilerig weertje was FC Purmerend de ploeg die direct in de aanval ging en meteen een corner versierde. Sem nam deze op zijn inmiddels herkenbare wijze en op even zo herkenbare wijze werd de bal mooi binnen gekopt door Thies. 1-0 met amper een minuut gespeeld, dat was nog 's een lekker begin! Hierna kregen wij zelfs nog meer kansen om de score uit te breiden maar helaas verzuimden we de trekker over te halen. Zo ging een mooi bekeken kopbal van Daniël, op een mooie voorzet van Sem, richting de lange hoek en maar nèt over. Aan de andere kant keepte Freek een puike wedstrijd. 1 keer kwam Zaanlandia er gevaarlijk uit en kwamen ze in een-tegen-een situatie voor ons doel. Maar Freek twijfelde niet, en trad kordaat op door uit te komen en de bal met een sliding van de aanvaller z'n voet te plukken. Ook de rebound die een 2e aanvaller daarna inzette, werd knap gekeerd door Freek. Deze actie paste geheel in de wedstrijd, die lekker fysiek en fel was. Vooral van de kant van FC Purmerend welteverstaan. Klasse! 1-0 was ook de ruststand.

Na de rust ging het spel gelijk op. Beide ploegen voetbalden een beetje rommelig. Als wij de bal hadden veroverend of heroverd, werd deze te vaak met lange halen weggetrapt i.p.v. met overzicht en beleid de vrije man te zoeken. Toch speelden we het slim uit en mocht Zaanlandia geen enkel moment hopen op de gelijkmaker. De laatste minuut zorgde wel weer even voor een 'coach/ouders versus scheidsrechter' momentje. Freek kwam weer knap uit zijn doel en stopte een aanvaller knap af door, wederom met een sliding, de bal te blokken waardoor deze via de aanvaller van Zaanlandia over de achterlijn ging. Ondergetekende stond er goed voor en ik kon duidelijk zien dat het een achterbal was. Of Arvid het ook zo goed kon zien vanaf waar hij stond is de vraag, maar zijn beoordeling was in ieder geval goed. :-) De coach van Zaanlandia was zichtbaar geïrriteerd, ging ook tekeer tegen Arvid, die vervolgens wijs besloot om de laatste 20 seconden speeltijd niet meer uit te spelen. 1-0 was ook de eindstand en op basis van de hele wedstrijd een verdiende overwinning!

Jongens, compliment voor jullie fysieke spel vandaag. Zo hoort het!

Vincent