Klinkende overwinning!

Purmerend JO11-1JM

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 6.1

25 maart 2017 9:00

Sporting Krommenie was een oude bekende. Onze herinnering was echter niet al te best. Ten eerste vroor het dat het kraakte, was het veld net een ijsbaan en hadden wij de scheidsrechter c.q. 'thuisfluiter' tegen ons. Tot overmaat van ramp verloren we de wedstrijd met 1-0, wat gezien onze gemiste kansen beslist een wonder mocht heten. Hoe anders was dat vandaag! Een schitterend blauwe hemel, een lekker zonnetje, een topscheidsrechter en bovendien een ontketende O11-1!

De eerste helft begon nog tam. We speelden niet echt overtuigend en gingen slordig om met balbezit. Elias had bovendien zijn handen vol aan de snelle en vaardige jongedame die linksbuiten stond. Toch kwam Elias als winnaar uit de bus als het gaat om uitgevochten duels. Op dat moment was Daniël al bezig met zijn beste wedstrijd tot nu toe. Eerst werd hij knap aangespeeld met een bekeken kopbal van Thies, maar hij rondde al even zo beheerst af op doel. 1-0 en een prachtige aanval. Niet lang daarna viel ook de 2-0 via alweer een prachtige aanval. Sporting Krommenie speelde met wat ze in het Engels een 'high line' noemen, namelijk met de verdedigers die diep aansluiten. Als de bal er dan doorkwam hadden wij in 1 keer 3 aanvallers voor de keeper en dit gebeurde dus ook bij de 2-0. Daniël maakte wederom beheerst af. Vlak daarna kreeg hij kans op de hattrick, maar helaas mocht het niet zo zijn. Wel viel de 1-2 door een mooie kopbal uit een corner van Sporting Krommenie. Elias, die een goede pot speelde, kreeg op slag van rust een paar noppen op zijn wreef en viel geblesseerd uit. Het was een kleine domper op wat verder een fantastische voetbalochtend zou worden.

De tweede helft was een walk-over. Vrijwel direct na de aftrap scoorde Yentl met een keihard schot in het dak van het doel, nadat een schot van Daniël gekeerd werd en Yentl alert reageerde. Na de 3-1 kreeg Sporting Krommenie wat kansjes maar de 4-1 gooide alle aspiraties van de baan. Merijn, die ook een lekkere wedstrijd speelde, bouwde geheel op eigen houtje een aanval op, schoot met rechts op de keeper en scoorde vervolgens met links alsnog in de rebound. Sporting Krommenie was uitgespeeld maar wij gingen door. Rayan kreeg het op zijn heupen en rekende af met zijn droogstand van de afgelopen wedstrijden. Hij mocht 2x scoren waarvan vooral de 2e een juweel van een goal was. Van een meter of 15 schoot hij hoog in het doel, onbereikbaar voor de keeper!

Was het klaar? Nee we scoorden maar liefst nog 3x! De7-1 kwam van de voet van Thies die de bal van afstand hard en ongenadig in schoot. Daarna werd het 8-1 door een eveneens loeihard binnengeschoten strafschop van Yentl die meteen afrekende met zijn laatst gemiste penalty. Zo werden alle rekeningen vereffend. De 9-1 kwam wederom op naam van Rayan, die met een lobje de keeper kansloos liet. Hoewel ik me net bedenk dat die laatste 2 goals ook zomaar in omgekeerde volgorde kunnen zijn gevallen. Feit is dat dit een topwedstrijd was en FC Purmerend eenzaam bovenaan staat!

Mannen, iedereen die ik niet heb genoemd: goed gespeeld! Compliment voor jullie allemaal!

Vincent