Zaterdag 13 mei 2017: FC Purmerend O9-2 vs Diemen O9-2 eindstand 6-4

Diemen JO9-2

13 mei 2017 10:00

Door de competitieverschuiving van de uitwedstrijd tegen ZOB hadden we vandaag de gelegenheid om te oefenen tegen een oude bekende, Diemen O9-2. Onze allereerste wedstrijd met de huidige O9-2 speelden wij destijds verdienstelijk in Diemen met een ruime zege.

Zonder de afwezige Quinn en met opnieuw Levi onder de lat begonnen we in onderstaande formatie:

Keeper                                             Levi
Verdedigers                                      Finn en Jesse                                                                     Middenvelders                                  Justin, Jari en Chivo
Aanvaller                                          Maxim
Wissels                                            Amaro, Jamie en Fender

Helaas begonnen we ondanks een later tijdstip niet geheel scherp aan de wedstrijd en voor we het wisten stonden we 0-1 achter. Aan de andere kant creëerden we direct kansen en speelde Diemen steeds fysieker waar we hier en daar op het veld best moeite mee hadden. Chivo zorgde op aangeven van Maxim voor de 1-1 en daarna was het na een goede aanval precies andersom en scoorde Maxim op aangeven van Chivo. Verdedigend hadden we inmiddels de zaakjes onder controle met wederom een goed spelende Jesse en ging Finn zijn duels aan en als Diemen dan doorkwam dan was het Levi die met een paar goede reddingen onze voorsprong behield. Sterker, het was Finn  die mee naar voren schoof en van afstand bekeken de 3-1 scoorde. Dan toch een monsterscore ? Nee, want Diemen gaf niet op en zorgde vlak voor rust voor de 3-2.

Rust met limonade en de puntjes op de i.

De tweede helft waren we wederom bij het begin niet helemaal bij de les en lag de 3-3 zomaar weer in het netje achter Levi, 3-3. Vervolgens volgde er een periode waarin we veel kansen creëerden of net niet de juiste eindpass of overzicht konden bewaren. Nam niet weg dat Jamie goed binnenschoot, 4-3. Diemen toonde echter opnieuw veerkracht en helaas moest Levi de 4-4 toestaan. Afstandsschoten van veelal Chivo en nog een keer Fender werden door de tweede keeper van Diemen vakkundig uit het doel gewerkt. Onze scheidsrechter liet de enerverende pot nog even doorlopen met wat blessuretijd. Zodoende kreeg FCP d mogelijkheid om een mooie aanval op te zetten. Vanuit achteren werd Maxim gevonden die Fender aanspeelde, doordat we nu wel het overzicht bewaarde, speelde Fender de vrijstaande Finn aan die zijn tweede van de ochtend kon scoren, 5-4. Klasse aanval, prima goal boys! Alsof het nog niet genoeg was, nee Diemen kwam niet meer terug maar FCP kreeg nog wel een corner. Fender nam deze snel omdat Maxim voor het doel vogelvrij stond en de 6-4 , tevens eindstand, hiermee een prooi was voor de spits.

De pingels werden met 3-1 gewonnen mede dankzij een paar mooie reddingen van Levi, top gedaan en dank voor het invallen!

Maandag de laatste competitiewedstrijd bij ZOB en dan volgen er nog een paar toernooien ter afsluiting van het seizoen.

Groetjes,

BnR