Purmerend MO11-1 wint overtuigend van Zandvoort MO11-1

Purmerend MO11-1

Meisjes onder 11, MO11-1, Groep 2 07

21 oktober 2017 9:45

Een onderonsje na afloop van de wedstrijd tussen Zandvoort en Purmerend. De coach van Zandvoort krabt zich over het hoofd en kan er niet over uit hoe moeilijk zijn meiden het hebben gehad tegen onze verdediging. "Die verdediging van jullie is echt fantastisch, we zijn er geen enkele keer doorgekomen." Hij heeft geen ongelijk. Zowel Noa als Tamara heeft zich in het doel stierlijk verveeld. De gele muur die voor ons doel stond was namelijk, niet voor de eerste keer dit seizoen, onverzettelijk. Er vloog in beide helften een bal ver uit de buurt van het doel over de achterlijn, waardoor de keepende meiden dan in ieder geval nog wel een keer een achterbal mochten nemen, maar verder kwamen de aanvallende aspiraties van Zandvoort niet. Wat wil je ook als je Demy en Ivana achterin hebt staan, die werkelijk elke aanval tegenhouden. Het is niet te gevolven dat deze meiden pas zeven wedstrijden gespeeld hebben en dat ze nu al zo goed zijn. De fans van Zandvoort raakten er tijdens de wedstrijd gefrustreerd van: "Laten ze nou geen enkele keer eens een bal door?"

Maar, het hele team krijgt weer alle eer vandaag. Madelief bijvoorbeeld, die vandaag meerdere keren gevaarlijk was voor het doel van de tegenstander en die steeds sterker wordt in de duels. Haar harde werk werd vandaag beloond met een fantastische goal. Liona en Kimberley waren heel actief op het middenveld en vormden op gegeven moment zelfs onze aanval. Dat deden ze helemaal niet onaardig. Het is jammer dat de bal net niet goed hun kant opkwam toen ze een aantal keer helemaal vrij stonden, want de meiden willen allebei heel graag een doelpunt maken. Jayda en Siomara hebben keihard gewerkt op het middenveld. Mooi om te zien dat deze meiden niet bang zijn om er in te kleunen en dat ze een enorme drang hebben om de bal van de tegenstanders af te pakken. Dat geldt natuurlijk ook voor Isa, die de verdediging prima ondersteunde, maar die ook aanvallend weer haar werk deed. Noa stond in de tweede helft in het veld en liet weer wat van het fabelachtige voetenwerk zien waarmee ze iedereen op het verkeerde been zette. Als zij gaat werken aan een knallend afrondend schot kan ze heel gevaarlijk worden in de spits. Tamara heeft er dan bij de penalty's nog een paar mooi uit weten te houden.

Dat de eindstand dan uiteindelijk toch maar 1-0 voor ons is... De verdediging van onze meiden staat als een huis, maar voorin moeten we nog hard werken. We komen wel gevaarlijk voor het doel, maar de afronding is er nog niet echt. De bal vloog ook vandaag weer meerdere keren rakelings langs of naast het doel. Maakt ook niet uit, daar gaan we gewoon hard aan werken. Het is elke keer weer een genot om de strijdlust van de MO11-1 van FC Purmerend te zien. Zelfs op een winderig veld als vandaag bleven ze er constant voor gaan. Zo staan we na zeven wedstrijden al op vier overwinningen. En dat voor een nieuw team waar een groot aantal meiden in spelen die dit seizoen pas met voetbal zijn begonnen. Dat belooft echt nog wat!