Purmerend MO11-1 ten onder tegen St. West Frisia/Dindua

Purmerend MO11-1

ST West Frisia/Dindua MO11-2

24 maart 2018 10:00

Soms kan een voetbalwedstrijd in twee minuten opeens beslist zijn. Je denkt dat je na afloop met de drie punten gaat weglopen, maar dan is het in een flits afgelopen. Het gebeurde bij de wedstrijd van onze meiden tegen St. West Frisia. Tot de rust hadden we een gelijk opgaande wedstrijd gezien, waarbij ik zeker kansen rook voor ons om in de tweede helft de winst naar ons toe te trekken. Maar twee momenten van onachtzaamheid in onze verdediging, in de eerste twee minuten van de tweede helft, en het was afgelopen. De hoopgevende 1-1 was veranderd in een 1-3 achterstand, die we niet meer te boven kwamen.

Dat is zonde, want tot aan dat moment ging de wedstrijd mooi gelijk op. Bij het rustsignaal zei Demy zelfs dat dit misschien wel de leukste wedstrijd was die ze ooit had gespeeld. Alle meiden zagen er ook uit alsof ze flink gestreden hadden. We waren vrij snel met 0-1 achter gekomen, maar Madelief had de stand weer gelijk gemaakt met een leep intikkertje. In de rust werden er plannen gesmeed om West Frisia in de tweede helft te overrompelen, waarbij ik de meiden nog wel op het hart drukte hun verdedigende taken niet uit het oog te verliezen.

Het begin van de tweede helft was ook zeker overrompelend, alleen wel voor het verkeerde team. Binnen twee minuten was West Frisia twee keer door onze verdediging gesneden. Twee snelle meiden van het team uit Enkhuizen maakten er goed gebruik van dat wij niet meteen helemaal wakker waren. Tja, en dan... We hebben natuurlijk meerdere keren laten zien dat we van een achterstand terug kunnen komen, ook als die twee doelpunten is, maar het zat er dit keer gewoon niet in. Liona schoot na een corner nog op de lat en we hadden nog wel een paar andere goede aanvallen, maar het was West Frisia dat er na weer een snelle aanval nog een vierde inschoot.

Erg jammer, maar niet getreurd. Je ziet dat onze meiden nog wat snelheid missen en dat ze soms te terughoudend zijn. Dat ging tegen Oosthuizen een stuk beter dan vandaag, maar West Frisia was ook een behoorlijk stuk sterker dan dat team. Volgende week even rust en dan de week erna uit tegen Wherevogels. Daar moeten we toch zeker kansen hebben...

Patrick (foto's van Farida en Patrick)