Purmerend MO11-1 wint thriller tegen SVA MO11-1

Purmerend MO11-1

SVA MO11-1

14 april 2018 10:00

Het viel onze meiden gelijk op: die speelsters van onze tegenstander van vandaag, SVA, zagen er toch wel erg groot en `professioneel` uit. Strak in een rijtje stonden ze hun warming-up af te werken terwijl hun coaches ze aan het toeschreeuwen waren. De eerste vijf minuten van de wedstrijd leek het er ook even op dat ze ons zouden gaan overrompelen. Snelle meiden die strakke aanvallen op de mat legden en die onze eigen meiden weinig kans gaven. Een paar mooie reddingen van Noa, een paar onderscheppingen van Demy en Jayda en de stand bleef toch 0-0. De fans van SVA tikten elkaar aan en zeiden tegen elkaar: "Dat gaat wel goed komen vandaag."

Maar hierna kwamen we zelf langzaam maar zeker meer in ons ritme. We moesten vandaag Siomara missen, die zoals het er naar uitziet helaas voor langere tijd niet mee kan doen door een blessure. Laten we hopen dat het allemaal meevalt Siomara! We hadden wel net als vorige week een nieuw meisje in onze gelederen, Selin. Een rustig meisje dat heel snel bleek te zijn en dat zich vol enthousiasme in het strijdgewoel stortte. Net als Frederique vorige week een meisje dat al gelijk liet zien over voetbaltalent te beschikken. We mogen maar blij zijn met twee van die goeie nieuwe meiden in ons team! Ze moeten nog wel even wennen aan zaken als posities en timing, maar dat gaat helemaal goed komen. Het ging sowieso in de tweede helft al een stuk beter.

We kwamen er ondertussen steeds meer uit. Madelief wist een paar keer door de verdediging te breken en Demy begon weer aan een aantal van haar inmiddels befaamde rushes van achteruit. Toch was het bij deze verdediging niet makkelijk om er zomaar doorheen te breken. Achterin moest alles ondertussen ook goed dicht worden gehouden, want SVA had een paar meiden in het team die erg vaardig bleken met een bal. Met hier en daar wat kunst en vliegwerk en goede reddingen van Noa lukte dat prima.

0-0 bij rust, waarin we ons strijdplan voor de tweede helft een beetje aanpasten. Noa erbij op het middenveld en Liona in het doel, waarbij ook Selin in de tweede helft wat meer naar voren mocht spelen. Een iets aanvallender plan dan in de eerste helft, omdat we toch wel het idee hadden dat er een overwinning in moest kunnen zitten. Dat was wel gelijk te zien in de tweede helft. SVA kwam er eigenlijk steeds minder uit, terwijl onze meiden de ene na de andere aanval aan elkaar regen. SVA was nog wel regelmatig in de aanval, maar wist er simpelweg niet meer doorheen te komen. Demy, Jayda en Frederique hielden alle meiden tegen die te dicht in de buurt van ons doel kwamen, en anders stond Liona klaar om de bal tegen te houden.

Aan de andere kant heel wat schoten op doel. Madelief, Noa, Kimberley, Selin en Tamara zorgden voor aanvallende impulsen. Tamara was bijvoorbeeld twee keer een beetje ongelukkig in de afwerking, maar bij haar derde kans bleek ze toch een kanon in haar schoen verstopt te hebben zitten. De bal vloog strak in de bovenhoek, haar eerste doelpunt en de 1-0 voor ons! Die stralende glimlach ging er de rest van de dag niet meer af (en ook niet bij haar trotse moeder waarschijnlijk ;-)
Nog een minuut of vijf te spelen, zouden we het vol kunnen houden? We merkten dat ons team een beetje op twee eilanden aan het voetballen was, waarbij verdediging en aanval elkaar steeds minder goed konden vinden. Aanpassingen maken was echter niet meer nodig. Onze scheids Wiljan floot na wat spannende momenten af en er waren weer drie punten binnen! De nummer zes had van de nummer vijf gewonnen, en dat was zeker gezien de tweede helft ook echt verdiend. De meiden hebben weer keihard hun best gedaan en echt voor elkaar gestreden. Wat is het dan mooi dat je dan aan het eind van de wedstrijd als winnaars het veld af mag lopen.

Dus: een mooie overwinning en we staan zelfs vierde nu! Volgende week uit tegen de nummer 14, Volendam. Normaal gesproken hebben we het wel lastig om tegen mindere teams de wedstrijd te maken, maar met Volendam hebben we nog wel wat recht te zetten. In onze vorige wedstrijd tegen elkaar liepen ze na tien minuten van het veld omdat het regende, terwijl wij met 3-0 voorstonden...

Patrick
Foto's door Siomara, Patrick en Jonna