Purmerend MO11-1 tegen Oranje Muur: 5-1

Volendam (rkav) MO11-3

Purmerend MO11-1

21 april 2018 10:15

Wat moet je doen tegen een team dat als enige doel lijkt te hebben om zo min mogelijk tegendoelpunten te krijgen? Een team dat als een soort handbalploeg om het doel van hun keeper heen gaat staan en dat er daarbij ook niet voor schuwt om het betere trek- en duwwerk toe te passen? Het is een dilemma waar onze meiden vandaag mee werden geconfronteerd. Waar Volendam er in de eerste helft nog wel uit probeerde te komen, daar werd in de tweede helft een loopgraaf gegraven waar praktisch niet voorbij te komen was. Meerdere van onze meiden kwamen wel in de buurt van het andere doel, maar strandden dan in een woud van oranje benen. Jammer, want in de eerste helft dartelde onze MO11-1 keer op keer door de Volendamse verdediging heen, wat een aantal mooie doelpunten opleverde.

Zo was Madelief weer lekker op dreef. Ze maakte op knappe wijze het eerste en tweede doelpunt, en vervolmaakte in de tweede helft alweer haar vierde hattrick van het seizoen! En nadat Tamara vorige week haar eerste doelpunt had gemaakt, daar was het vandaag de beurt aan Noa, die haar eerste doelpunt scoorde. Ze positioneerde zich perfect bij een aanval van Madelief en prikte de bal er heel netjes in. Vlak voor rust maakte Demy ook nog de 4-0. Ze had het in de verdediging lastig tegen een aantal grote Volendamse meiden, maar kon er wel zelf een aantal keer uitkomen. Bij een van deze aanvallen liep ze weer eens iedereen van de tegenstander zoek en rondde ze af met een hard schot.

Zo stond het dus alles bij elkaar geteld twee minuten na rust 0-5 voor ons. Ik zal ongetwijfeld een geheim handsignaal van de Volendamse coach hebben gemist, maar opeens gingen de Volendamse speelsters vlak voor hun doel staan, om daar eigenlijk ook niet meer vandaan te komen. Begrijpelijk natuurlijk dat je niet nog meer tegendoelpunten wil krijgen, maar frustrerend voor de aspiraties van onze meiden om vandaag eens lekker uit te halen. Vele pogingen van Madelief, Noa, Demy, Jayda en Liona ten spijt wilde de bal er gewoon niet meer in. Aan de andere kant was een zondagsschot van Volendam wel succesvol, zodat de eindstand op 1-5 kwam.

Stiekem hadden die meiden misschien wel op meer gehoopt vandaag, maar 5-1 is toch ook een hele mooie uitslag. Weer een overwinning voor onze meiden, de derde op rij en vijfde van dit seizoen, en gewoon weer een wedstrijd waarin de meiden hebben laten zien dat je door goed te trainen, er helemaal voor te gaan en een positieve instelling te houden mooie resultaten kunt behalen. We hebben 10 meiden die heel hard hun best doen en daardoor eigenlijk elke week boven zichzelf uitstijgen. Madelief was trefzeker als altijd, Demy en Jayda weer onverslaanbaar achterin. Super om te zien hoe goed Frederique en Selin het weer deden en fantastisch voor Noa dat ze haar eerste doelpunt heeft gemaakt. Liona was op dreef maar schrok een beetje terug nadat ze een keer hard onderuit was gehaald, Kimberley zat er weer een aantal keer prima tussen. Het was voor Tamara jammer van de tegengoal, maar ze heeft toch weer prima gekeept en er heel wat penalty's goed uitgehouden. En te gek dat Siomara weer terug was. Ze heeft tien minuutjes meegedaan om te kijken of het ging en dat zag er heel hoopgevend uit!

En zo hebben we van de zeven competitiewedstrijden er al vijf gewonnen en doen we nog volop mee bovenin. Dat hadden we toch bijna niet durven hopen toen we aan het begin van het seizoen in deze sterke poule werden ingedeeld. Aankomende woensdag een spannende wedstrijd in en tegen onze aartsrivalen van Purmerland. Een wedstrijd tussen de nummer drie en nummer vier, die om half zes begint en veel spektakel belooft. Daar was deze wedstrijd tegen Volendam een mooie opwarmer voor!