Nederlaag voor MO13-2 ondanks prima tweede helft

Purmerend MO13-2

Groep 2 12

15 september 2018 10:30

Prachtig voetbalweer in Heiloo, waar onder een stralend blauwe hemel met wat schapenwolken de meiden van de MO13-2 de strijd aan moesten gaan met HSV. Een team waar we eind vorig seizoen een keer tegen hadden geoefend. Een sterk team, dat er ook in deze wedstrijd vol tegenaan ging. Een MO13-2 in een andere opstelling dan normaal, aangezien blessures en andere beslommeringen vijf meiden buiten de lijnen hielden. Als vervangsters Nadine op doel, Demy in de verdediging en Lina voorin.

De eerste helft verliep van onze kant wat onwennig. De meiden die uit de MO11 komen hebben nog steeds wat moeite met hun draai vinden op dat grote veld. Sommige speelsters waren her en der te vinden en speelden nog teveel alsof ze nog op een MO11-veld staan. Ook zagen we weer hetzelfde probleem als vorige week, dat de middenvelders die mee naar voren gingen ook teveel voorin bleven staan, waardoor het lastig was voor de verdediging om de aanvallen van het andere team tegen te houden. HSV had daar duidelijk minder moeite mee en wist er keer op keer goed doorheen te komen. De sterke meiden in onze verdediging wisten de score beperkt te houden tot 2-0 voor HSV, maar het was duidelijk dat er in de tweede helft wel iets moest gaan gebeuren. Als de keeper van je tegenstander klaagt dat ze zich verveelt, dan is er toch iets mis!

In de kleedkamer staken we de koppen bij elkaar om tot een goede oplossing te komen. Het mooie was, de meiden zagen ook wel wat er mis ging. Er werd beterschap beloofd en na nog een paar kleine aanpassingen in de opstelling te hebben doorgevoerd liepen de meiden met goeie moed weer naar buiten. Dat was al direct te zien op het veld. Het eerste kwartier van de tweede helft was duidelijk voor ons, de keepster van HSV werd op haar weken bediend. Meerdere van onze meiden wisten er goed doorheen te komen en je kon zien dat onze tegenstander hier even moeite mee had. Het leverde alleen helaas geen doelpunten op. HSV wist zich ondertussen weer te herpakken en onze tegenstander was iets fortuinlijker in de afronding. Zo klonk het fluitsignaal bij een 4-0 stand voor HSV...

Toch, zeker in de tweede helft helemaal geen slechte wedstrijd. We hebben nu in allebei onze wedstrijden gezien dat we sowieso niet zomaar opgeven en dat er goed geluisterd wordt naar aanwijzingen. We moeten nog even op zoek naar wat voor een aantal meiden de juiste plek is, maar er zijn ook al meiden die hun positie duidelijk hebben gevonden. We gaan daar gewoon aan verder werken en proberen wat meer lijn te krijgen in de verschillende linies. Dit is een team met heel veel potentieel, dat er zeker nog wel een keer uit gaat komen!

Patrick