Lastige wedstrijd voor de MO13-2 tegen De Meteoor

Meteoor De sv. MO13-1

Purmerend MO13-2

3 november 2018 11:00

Je weet dat het een lastige wedstrijd gaat worden als de meiden van de tegenstander lachend roepen dat ze dit seizoen nog met elk team waar ze tegen speelden ruzie hebben gehad. En als je een scheidsrechter hebt die het op gegeven moment wel gelooft en gaat staan bellen in het veld. Maar het was hem op meerdere vlakken gewoon niet vandaag. Het lag niet aan de inzet van onze meiden, die er weer vol voor gingen. De tegenstander was simpelweg te sterk en als alles dan net niet goed staat, dan volgen er snel tegendoelpunten.

Het begon allemaal nog zo prettig. Het was lekker weer en ze hebben bij De Meteoor een mooi kunstgrasveld liggen waar vast lekker op gespeeld zou kunnen worden. De meiden waren in ieder geval blij om niet op echt gras te hoeven spelen en hadden er veel zin in. Dat was al te merken in de piepkleine kleedkamer. Er werd volop gelachen en zowaar ook nog een beetje geluisterd naar de aanwijzingen van de coach. De warming-up zag er ook goed uit en iedereen was er klaar voor om het De Meteoor eens flink moeilijk te gaan maken.

Maar ja, als je tegenover een team staat dat al vier jaar samenspeelt en dat ook als enige team in de poule nog ongeslagen is, dan weet je dat het lastig gaat worden. Zeker als er af en toe kleine foutjes gemaakt worden die door de tegenstander gelijk worden afgestraft. Je zag het als de tegenstander aan de bal was. Ze wisten elkaar makkelijk te vinden, combineerden goed en maakten goed gebruik van de ruimte die wij ze af en toe gaven. Op zich stonden wij helemaal niet slecht te spelen, maar een effectief, goed op elkaar ingespeeld team heeft weinig kansen nodig. Zo liep De Meteoor dan ook razendsnel uit naar 5-0, wat na alle spannende, goede wedstrijden van de afgelopen weken toch wel een flinke domper was.

We konden na de 5-0 wel meteen iets terugdoen. Isabella kwam mooi vrij voor het doel te staan en haalde hard uit. 5-1! Ze kwam na het afvuren van de bal alleen wel erg ongelukkig neer en het was gelijk duidelijk dat het mis was. Ze moest het veld uit en er was zelfs een bezoekje aan de eerste hulp nodig. Daar bleek dat ze een vervelende blessure heeft opgelopen en dat we haar enkele weken zullen moeten missen. Heel veel sterkte Isabella!

Rust. De meiden waren geschrokken van de blessure van Isabella. Ze vroegen bezorgd of alles wel in orde met haar was, maar daarna begonnen ze volop te mopperen op de scheidsrechter. Ze waren het niet helemaal eens met zijn interpretatie van sommige regels. Het is natuurlijk zo dat je als speelster eigenlijk niks mag zeggen tegen de scheidsrechter, gelukkig is er dan een coach waar je dan lekker tegen kunt klagen. Dat galmde allemaal lekker tegen de muren van het kleine kleedkamertje. Ik kon ze ook niet helemaal ongelijk geven, maar dat is soms nu eenmaal niet anders. In ieder geval was het mooi om te zien hoe fanatiek onze meiden de wedstrijd beleefden. En het mocht dan 5-1 staan voor De Meteoor, dat betekende niet dat alles afgelopen was.

We hebben in de rust de opstelling op een aantal plekken aangepast en dan is het toch grappig om te zien hoe een kleine verandering een heel verschil kan betekenen. De Meteoor had namelijk meteen veel meer moeite om er doorheen te komen. Onze geel rode meiden hadden een muur opgetrokken en hielden kranig stand. Alle complimenten voor de meiden die er gewoon vol voor bleven gaan. Als er iets is waar het bij ons team nooit aan schort, dan is het wel de inzet. Ze vechten voor elkaar, coachen elkaar op het veld en geven niet op tot de wedstrijd afgelopen is. Jammer alleen dat de scheids op gegeven moment meer geinteresseerd was in zijn telefoon dan in het bijhouden van de tijd. Na 30 minuten (stand nog steeds 5-1) vielen er namelijk toch nog twee doelpunten voor De Meteoor. Pas na 37 minuten werd er afgefloten...

Laten we er niet moeilijk over doen. De meiden hebben dan wel niet gewonnen, ze hebben vooral in de tweede helft wel gewoon goed gespeeld. Het is niet makkelijk tegen een ervaren team te spelen en als je dan de schade toch nog beperkt kunt houden mag je daar best tevreden over zijn. We hebben genoeg dingen gezien om aan te werken bij de training komende week. Zo zagen we regelmatig dat er aan de buitenkant, in plaats van aan de binnenkant, werd verdedigd. Ook kwamen er regelmatig hoge voorzetten op de meiden af, die ze dan gingen tegenhouden, terwijl ze die beter over zich heen hadden kunnen laten stuiteren. Je kunt er dan achteraan rennen en zet zo ook vaak je tegenstander op het verkeerde been. Gaan we gewoon meer mee aan de slag. Deze meiden willen graag bijleren en beter worden en we gaan er alles aan doen daar voor te zorgen!

Patrick, met dank aan Iris voor de foto's!