FC Purmerend MO13-2 levert felle strijd tegen Assendelft

Purmerend MO13-2

Assendelft MO13-1

1 december 2018 9:00

Het is vrijdagavond 30 november. De MO13-2 van FC Purmerend zit op De Toekomst, bij de wedstrijd tussen de dames van Ajax en die van FC Twente. Eens kijken hoe het er op zo'n hoog niveau aan toe gaat. In de eerste helft is er weinig inspiratie te halen. Ajax speelt een beetje slap en wordt aan alle kanten overlopen door Twente, dat met 0-1 voor komt. De tweede helft is beter. Ajax toont strijd en inzet en komt terug tot 1-1. Dat Twente er dan toch nog met de overwinning vandoor gaat is heel jammer, maar onze meiden hebben in ieder geval een spannende wedstrijd gezien.

Zaterdagochtend 1 december. Als de meiden moe zijn van het laat naar bed gaan laten ze het niet merken. Waar Ajax een helft nodig had om op stoom te komen, daar zitten onze meiden er vanaf het begin bovenop. Met een paar wisselingen in de opstelling is het wel even wennen, maar de strijd is er vanaf het eerste fluitsignaal. Door een mooie aanval van Assendelft en later een paar misverstanden in onze verdediging lopen de gasten wel al snel uit naar 0-3. Jammer en zeker niet nodig. Het weerhoudt onze meiden er niet van om er toch vol voor te gaan. Na een prachtige vrije trap van Luna komen we op 1-3 en even later is het weer Luna die er zelf vandoor gaat en de 2-3 er inschiet.

Zo gaan we vol hoop rusten. Er moet wel een en ander doorgesproken worden, want de meiden leken in de eerste helft een beetje te spelen met een variabele opstelling. Waar we toch graag 4-3-3 willen spelen leek het af en toe meer op 2-6-2 of zelfs 2-3-5, en dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. We hebben hier goede afspraken over gemaakt, waarna ook de tweede helft fel en vol strijd werd begonnen. Schrijver dezes was echter op gegeven moment wel een beetje het overzicht van de wissels kwijt, waardoor een aantal meiden niet op de plek kwam te staan waar ze het beste tot hun recht komen. Foei coach!

De verwarring die hierdoor een beetje ontstond, gekoppeld aan de vermoeidheid die begon toe te slaan, leidde de 2-4 in. Alhoewel de meiden nog steeds bleven strijden zag je dat het geloof in een goede afloop toen wel een beetje was verdwenen. Assendelft kwam nog tot 2-6, maar toch mogen onze meiden absoluut niet ontevreden zijn. Wat ze beter deden dan de dames van Ajax is dat ze de volle 60 minuten er voor bleven gaan. Iedereen heeft niet alleen enorm zijn best gedaan maar heeft ook mooie dingen laten zien op het veld. En ondanks de nederlaag toch geen hele verdrietige gezichten na afloop. Per slot van rekening was het lange tijd heel spannend en heeft de nummer 3 van de ranglijst ons zeker niet weggespeeld.

Nu nog twee wedstrijden tegen iets mindere teams, eens kijken wat we daar tegen kunnen laten zien. Zou leuk zijn als de meiden nog even twee wedstrijden kunnen genieten in deze najaarscompetitie!

Patrick (met dank aan Floor voor de foto's van de wedstrijd)