De MO13-2 ijzersterk tegen SDZ

SDZ MO13-1

Purmerend MO13-2

29 september 2018 11:40

Het is 11.45. De wedstrijd tussen SDZ en FC Purmerend had eigenlijk al 5 minuten geleden moeten beginnen. Toch worden er op het veld nog penalty's genomen bij twee MO9-wedstrijden en lijken ze bij onze tegenstander van vandaag ook niet echt haast te hebben om de wedstrijd te laten beginnen. Ze staan nog een beetje op het doel te schieten met zijn allen en vinden het zo te zien wel best. Onze meiden worden een beetje ongeduldig. Na drie wedstrijden waarin het allemaal net niet zo afliep als we hadden gewild zijn de meiden van de MO13-2 er vandaag enorm op gebrand om dit keer wel de drie punten mee naar huis te nemen. We rollen de goals dan zelf maar van het veld, zodat de wedstrijd eindelijk kan beginnen.

Het is prachtig weer vandaag. Van dat voetbalweer waarbij het geen straf is om langs de kant te staan. Voor de ouders van ons team sowieso niet, want onze meiden vlammen uit de startblokken. De speelsters van SDZ mogen dan wel groter zijn dan onze dames, als het aankomt op passie en bezieling hebben wij een grote voorsprong. Daar komt bij dat de MO13-2 gewoon lekker staat te ballen. Er wordt goed gepasst, duels worden gewonnen en onze meiden hebben gelijk een overwicht op het veld. Dat leidt al behoorlijk snel tot de 0-1 van Lindsay, die met een kanonskogel de keeper van SDZ kansloos laat.

SDZ probeert er ook uit te komen, maar onze verdediging staat goed vandaag. Luna stuurt haar meiden prima aan en geeft ze duidelijke aanwijzingen. We moeten helaas Do missen achterin, maar Zeynep doet het vandaag ook uitstekend op haar plek. Noa is een snelle, felle verdedigster op rechts, waarbij Frederique flinke duels uit moet vechten op links. Ze staat tegenover een meisje dat een kop groter is en dat ook nog eens heel snel blijkt te zijn. Ze heeft het er in de eerste helft een beetje moeilijk mee haar in toom te houden, maar in de tweede helft heeft ze haar spel aangepast en gaat dat al een stuk beter. We hebben dat meisje eigenlijk ook niet meer in het spel gezien.

Ook op het middenveld loopt alles prima vandaag. Lindsay en Jasmijn vormen het hart van het middenveld en doen dat erg goed. Maar ook de andere meiden op het middenveld laten zien dat ze vooruit gaan. Het was voor Selin, Liona en Tamara wel wennen op een groot veld, maar dat gaat elke week een stuk beter. Meike en Lisa hebben al een jaar ervaring op het grote veld en laten dat ook zien. Ze zijn aanvallend gevaarlijk en vandaag heel trefzeker. Dat geldt ook voor Madelief in de spits, die vandaag duidelijk al wat meer gewend is aan hoe het werkt op een groot veld. Gelukkig gaat de coach er ook al wat beter mee om ;-)

Meike begint de wedstrijd als wissel en kan niet wachten om in het veld te mogen. Ze had zelf gevraagd of ze als wissel mocht beginnen maar heeft daar duidelijk spijt van. En na slechts acht keer vragen "Mag ik er al in?" rent ze het veld op, om vrijwel meteen de 0-2 tegen de touwen te schieten. De meiden van de MO13-2 zijn vandaag bijzonder gretig en niet van plan om zich weer te laten verschalken door hun tegenstander. SDZ komt er in de eerste helft nog wel een paar keer door, maar dan staat Ezri klaar om goede reddingen te verrichten. En als Meike na een mooie opgezette aanval van het team ook nog 0-3 maakt lijkt er niks meer mis te kunnen gaan.

De meiden stralen en vinden het voor een keer niet erg dat in de pauze de limonade niet te drinken is. We drukken ze op het hart om in de tweede helft niet te gaan spelen met het idee dat ze er al zijn, maar dat is ook absoluut niet aan de orde. SDZ voert wat tactische wisselingen door in de hoop het tij nog te kunnen keren, maar onze MO13-2 heeft andere plannen. Noa komt na wissel te hebben gestaan even meer naar voren in het veld terug en maakt prompt de 0-4 met een mooi schot. Als even later Lisa uit de wissel komt en weer haar plek voorin inneemt, maakt ook zij vrijwel meteen een goal. 0-5! Het is dan Lindsay nog die tegen het einde van de wedstrijd 0-6 maakt. Een afgetekende overwinning, maar ook absoluut terecht.

De meiden hebben laten zien dat ze absoluut kunnen voetballen, en dat het samenspelen ook steeds beter gaat. Het was even wennen, omdat er toch twee teams aan elkaar zijn geplakt, maar vandaag kunnen ze elkaar goed vinden. We hebben heel wat mooie aanvallen gezien waarbij er heel goed werd overgespeeld en er werd vooral ook heel rustig gespeeld. Ballen werden niet zomaar weggeschoten, maar er werd echt over nagedacht wat de beste oplossing was. Er werd super ingegooid en de corners waren vaak heel gevaarlijk. De meiden motiveerden elkaar ook goed en deelden na afloop van de wedstrijd allemaal in de vreugde. Dit kan alleen maar mooie dingen betekenen voor de rest van het seizoen, zeker ook met de enorm betrokken ouders bij dit team. Meerdere ouders met en zonder coachervaring dragen hun steentje bij om zo samen de meiden zo goed mogelijk te motiveren. Volgende week tegen een sterkere tegenstander, maar daar laten we ons niet door afschrikken!