Purmerend MO13-2 strijdend ten onder tegen ZOB

Purmerend MO13-2

ZOB MO13-1

6 oktober 2018 9:00

Na de mooie overwinning van vorige week deze week een wedstrijd tegen een sterke tegenstander. ZOB heeft een meidenteam dat al een aantal jaren samenspeelt en dat elkaar in het veld dan ook goed weet te vinden. Maar onze meiden hadden er zin in vandaag, wat geholpen werd door het mooie weer. En, deze week weer eens op echt gras! Alhoewel er bij de dames van de MO13-2 ook wel wat opgetrokken neusjes te zien waren. "Mijn schoenen zijn nu al vies, en we zijn nog niet eens begonnen!"

Toch was er na het eerste fluitsignaal weinig gemopper meer te horen. De meiden gingen er gelijk vol tegenaan en dreven de tegenstander goed naar achteren. Helaas deze week zonder Linsday, die naar de MO15-2 is overgestapt, maar wel een keer met Isa die de plek op midmid van Lindsay overnam. En: de terugkeer van Dalila, die na negen maanden blessureleed eindelijk weer een keer binnen de lijnen mocht staan, en die dat deed alsof ze nooit weg was geweest!

Het was Isa die al snel de 1-0 wist te maken voor ons. Een overrompelend begin van onze meiden, die bleven aandringen. Het goede begin werd echter geen vervolg gegeven doordat er door onze drang naar voren wat gaten vielen in onze verdediging. ZOB heeft een razendsnelle aanvalster in het team staan, die hier wil raad mee wist. Binnen vijf minuten rende ze twee keer onze verdediging door en wist beide keren een doelpunt te maken. De meiden waren wel gelijk wakker geschud. Er werd weer meer geconcentreerd gespeeld, wat resulteerde in de 2-2, wederom door Isa. Tot aan de rust bleef het spel verder op en neer golven, maar de gelijke stand werd mee de kleedkamer ingenomen.

In de kleedkamer vooral vastberadenheid. Met 2-2 heb je nog alle kansen om te winnen en onze MO13-2 was dan ook vastberaden om dat te gaan doen. ZOB mocht dan wel het betere team hebben, daar was tot nu toe nog niet heel veel van te merken geweest. Afgezien van de twee counters waren we zeker niet minder en dat was vooral te danken aan de inzet van de meiden.

Na de rust eigenlijk een zelfde beeld als ervoor. Er waren periodes dat ZOB de overhand had, maar net zo goed periodes waarin wij vooral op de vijandelijke helft te vinden waren. Hier bleek wel dat we nu net dat beetje power missen om de hele behoorlijke aanvallen die we opzetten ook goed af te ronden. ZOB had daar minder moeite mee en kwam op gegeven moment met 2-3 voor. Gezien het spelbeeld niet helemaal verdiend, maar je zag wel steeds meer dat ZOB makkelijker overspeelde, waar onze meiden toch vooral tegen een muur van witte speelsters aanliepen. We persten er nog een slotoffensief uit, dat via een mooie actie van Lisa op een haar na resultaat had, maar in de laatste seconde was het ZOB dat er nog een doelpunt bij wist te maken: 2-4.

Teleurgestelde meiden, die wel trots mogen zijn op hoe ze gespeeld hebben. En genoeg aanknopingspunten om bij de training op te letten. Volgende week even geen wedstrijd, maar de week erna voor de beker tegen Nieuwe Niedorp. Een mooi moment om eens wat dingen uit te proberen. En een kans om nog even flink te trainen voor onze volgende competitiewedstrijd. Aan het talent en de inzet van onze meiden ligt het zeker niet, het is alleen aan ons de taak om ons team te helpen een wedstrijd beter te lezen en beter in de gaten te houden waar de meiden van het andere team zich op het veld bevinden. In ons enthousiasme lopen we nog wel eens op een plek op het veld waar we eigenlijk helemaal niet horen... Dat is niet erg, maar als we dat beter in de smiezen krijgen zal het nog beter gaan dan het vandaag al ging!

Patrick, met dank aan Iris voor de foto's!