FC Purmerend MO13-2 verliest tegen RCZ

RCZ MO13-1

Purmerend MO13-2

10 november 2018 12:00

Er was weer volop strijd op het veld bij de wedstrijd tussen de MO13-1 van RCZ en onze eigen meiden. Het was ook een wedstrijd die behoorlijk gelijk opging, met een enigszins geflatteerde eindstand. De MO13-2 traint hard en toont enorm veel inzet op het veld, maar speelt deze competitie voornamelijk tegen teams die simpelweg al wat verder zijn. Dat is ook een beetje het nadeel van de najaarscompetitie, waarin het nog een beetje kijken is welke teams in welke klasse horen en je zodoende kan komen te staan tegenover teams die misschien wel wat hoger ingedeeld zouden moeten zijn.
Niet dat het uitmaakt verder, want met wedstrijden tegen dit soort sterke teams doen onze meiden wel veel ervaring op. En er was ook genoeg te zien op het veld dat hoopgevend was. Na onze nederlaag van vorige week waren de meiden in ieder geval vastberaden om deze wedstrijd weer te laten zien wat ze waard zijn. Dit leverde vooral in de verdediging veel felle duels op. We hebben hier een combinatie van felle, snelle meiden en sterke, meer ervaren meiden staan, die hun handen vol hadden aan de grote meiden van RCZ. Er kwamen heel wat aanvallen onze kant op, waar onze laatste linie er behoorlijk wat van wist tegen te houden. Mocht er toch nog iemand langskomen, dan stond Ezri daar, die echt een fantastische wedstrijd keepte en zich onverschrokken op het gevaar stortte.
Ook op het middenveld veel duels. Het was druk op het middenveld, waar zo nu en dan onvervalst kluitjesvoetbal werd gespeeld. Onze meiden waren niet bang er volop in te gaan, wat leidde tot een behoorlijk aantal goede aanvallen van onze kant. Maar waar RCZ een aantal keer heel fortuinlijk was in de aanval, daar hadden onze aanvalsters meer pech vandaag. Met een beetje meer geluk was de score wat eerlijker uitgevallen. Want 5-0 was niet echt een eerlijke weergave van de situatie op het veld, waar we vooral in de eerste helft zeker niet het mindere team waren.
Jammer dat 60 minuten strijd en passie dan toch weer in een nederlaag eindigt. Veel van onze meiden kwamen toch tevreden van het veld, omdat ze hadden genoten van de wedstrijd. Ze vinden de duels die ze meemaken op het veld heel leuk en zo hoort het ook. Zij zien ook dat wij een team hebben dat vol potentie zit. We moeten er hard aan werken dat de automatismen er meer in komen en dat de meiden elkaar beter kunnen vinden op het veld. Zo gaat ook de onzekerheid weg en komt er nog meer een wij-gevoel in het team. De meiden willen al voor elkaar strijden, maar mogen elkaar ook nog wat meer complimenten geven in het veld. Niet teveel blijven hangen in dingen die een keer misgaan, maar juist trots zijn op de dingen die wel goed gaan. En dat waren er ook in deze wedstrijd weer genoeg. Dit is een team met alleen maar fantastische meiden, die zeker nog veel moois gaan laten zien. Als we nu afspreken dat alle meiden in het vervolg alleen nog maar mopperen tegen de coach en elkaar gewoon blijven steunen, dan gaat het helemaal goedkomen.

Patrick