De kop is eraf!

C-junioren, C2, Groep 2 70

23 augustus 2014 13:00

H. Smit

Na zes weken zomervakantie en een week voorbereiding stond de eerste officiële bekerwedstrijd tegen ZCFC op het programma. Precies om 13:00 uur floot scheidsrechter H. Smit voor het begin van de wedstrijd. ZCFC begon fel aan de wedstrijd en zocht direct de aanval. In de 9e minuut werd vanaf de rechterflank de spits van ZCFC de diepte ingestuurd met een strakke pass langs de grond. Een maal in de 16 meter bedacht de spits zich geen moment en schoot de bal op het doel. Door een inschattingsfout glipte de bal door de handen van de keeper het doel in. 0-1. Vijf minuten later scoorde ZCFC de 0-2. Door verkeerd uitverdedigen kwam de bal voor de voeten van een aanvaller die de bal simpel binnen kon tikken. De FC Purmerend spelers waren er op gebrand om de, in hun ogen, onterechte achterstand om te buigen. In de 21 minuten die daarop volgden pakte FC Purmerend de draad op. Het was dan ook wachten op de aansluitingstreffer. Vlak voor rust, in de 33e minuut, was het dan eindelijk raak. Na een mooie actie vanaf de rechterflank schot Omar Naitaicha de bal langs de keeper van ZCFC. 1-2.

Na de rust schoot FC Purmerend uit de startblokken. Ze wisten de eerste kans te creëren, maar de keeper van ZCFC was een sta in de weg. De 2-2 hing in de lucht en het was slechts een kwestie van minuten voordat FC Purmerend de verdiende gelijkmaker ging scoren. 43e minuut, Younes Mashouki scoorde de 2-2. FC Purmerend kwam meer in haar spel en ZCFC werd steeds meer op eigen helft teruggedrongen. Wederom was Younes Mashouki die in de 52e minuut FC Purmerend op voorsprong schot. 3-2. Het mooiste doelpunt van hedenmiddag was van Svan van Meekeren. Met een geplaats schot van wel 25 meter, werd de bal over de keeper binnen geschoten. 4-2.

Volgende week zaterdag speelt FC Purmerend C2 zijn tweede bekerwedstrijd uit tegen

SC Purmerland C1 om 11:45 uur op sportpark Purmerland in Purmerland.

Opstelling FC Purmerend C2:

Luuk Smit, Jay Dijkshoorn, Jorn Veltrop, Alper Ozdemir, Leon Servaas, Yael Doest (46’ Svan van Meekeren), Jeffrey de Heer, Sercan Akdas, Omar Naitaicha (46’ Dries Kchicheb), Younes Mashouki, Samir Kchicheb (46’ Duwayn de Vlugt)