C2 op stoom met 0-3 winst in streekderby

C-junioren, C2, Groep 2 70

30 augustus 2014 11:45

SC PURMERLAND C1 - FC PURMEREND C2

Louis van Gaal worstelt in Manchester nog altijd met het vinden van de ideale opstelling, teamspirit en overwinningen. Dennis Doest daarentegen lijkt zijn team direct al aan het begin van het nieuwe seizoen te hebben staan. ‘Het vertoonde spel en de uitvoering zijn belangrijker dan het resultaat’, gaf de trainer/coach van FC Purmerend C2 in de voorbeschouwing nog te kennen. Na de eerste bekerwinst vorige week én de streekderby tegen SC Purmerland C1 afgelopen zaterdag, kunnen we concluderen dat het niet alleen met het veldspel van zijn mannen goed zit, maar óók met hun honger naar winst.

Vanaf de aftrap zette FC Purmerend direct druk op SC Purmerland. De eerste combinaties in deze bekerwedstrijd zagen er prima verzorgd uit en al na 4 minuten was het raak.

Yael Doest wist met een voorzet op maat de gretige Omar Naitaicha te bereiken, die direct de score opende: 0-1. Twee minuten later was het Sercan Akdas die met een perfect getrapte dieptepass opnieuw Omar Naitaicha wist te bereiken. Die bedacht zich geen moment en gaf de keeper weer het nakijken.

SC Purmerland leek overdonderd door de snelle 0-2 en had moeite om het spel van de fris en fel spelende Purmerenders bij te benen. Slechts een enkele keer kon de thuisploeg uitbreken. Alper Ozdemir en Jay Dijkshoorn wisten samen met hun backs Duwaijn de Vlugt en Leon Servaas die aanvallen eenvoudig af te slaan. De alert keepende Luuk Smit was bovendien keer op keer heer en meester in de zestien meter.

Het was FC Purmerend dat met de ene na de andere aanval en diverse afstandschoten aasde op de 0-3. In de 27-ste minuut viel die goal. Omar Naitaicha scoorde uit een voorzet van Sercan Akdas zijn derde goal van de middag, een onvervalste hattrick dus. Het bleek ook de ruststand te zijn.

Met drie frisse spelers begon FC Purmerend voortvarend aan de tweede helft. Met opnieuw prachtige acties en rushes op beide flanken van de broertjes Driss en Samir Kchicheb en afstandsschoten van Sven van Meekeren en de regelmatig mee opkomende Alper Ozdemir. Ook Younes Mashouki en Yael Doest kregen kansen, maar de bal wilde er niet in. De vermoeidheid leek bij FC Purmerend toe te slaan en het spel werd slordiger. Het gaf SC Purmerland de moed om vaker de aanval te kiezen. Met name Alper Ozdemir en Jorn Veltrop moesten in het hart van de verdediging alles op alles zetten. En het was Luuk Smit die met een aantal prima reddingen de nul wist te houden. Sven van Meekeren liep nog tegen een gele kaart aan, vrij vlot daarna floot de scheidsrechter af. De 0-3 winst die meeging naar Purmerend was dik verdiend, met name op basis van het uitstekende spel in de eerste helft.

Woensdag a.s. staat er een oefenwedstrijd thuis tegen WSV’30 op het programma. Zaterdag bekert FC Purmerend C2 verder tegen Hercules Zaandam.

Opstelling FC Purmerend C2: Luuk Smit, Leon Servaas (46’ Jeffrey de Heer), Jay Dijkshoorn (46’ Jorn Veltrop), Alper Ozdemir, Duwayn de Vlugt, Yael Doest, Sven van Meekeren, Sercan Akdas (46’ Younes Mashouki), Samir Kchicheb, Omar Naitaicha, Driss Kchicheb.