Fc Purmerend E3 - SVA E2

E-pupillen, E3, Groep 2 52

30 augustus 2014 10:00

Purmerend E3 – SVA E2

Vandaag de 2e bekerwedstrijd tegen SVA 2. Er was een scheidsrechter toegewezen en deze kwam (tot opluchting van de papa’s) op het laatste moment aangerend. SVA begon sterk en Finn hield de bal op de lijn tegen. Onze jongens waren gewaarschuwd die zou niet zo’n makkelijke wedstrijd als vorige week worden! De jongens speelden met veel werklust en strijd. Gino kreeg een mooi kans maar de bal ging over, jammer!. Lasse was heel attent en diepe ballen van SVA waren voor hem. Maar FC staat onder druk, dit keer is het Dylan die de bal van de lijn weg werkt. Dylan probeert het van afstand maar de bal is voor de keeper. Gino wint duel van tegenstander en geeft een mooie pass op Luca. Luca krijgt een duw in de rug en de supporters verwachten een vrije bal maar de scheidsrechter geeft een achterbal. SVA is sterk en scoort 0-1. Sascha en Tiago krijgen allebei nog een kans maar dan scoort SVA de 2-0 met een hele hoge bal. Maar onze jongens gaan door en Dylan probeert het van afstand en de keeper laat de bal los en Allesio schiet de bal feilloos in 1-2.
Vlak voor rust krijgen Sascha en Ricky nog een schotkans en iedereen hoopt op  de gelijkmaker maar de scheidsrechter fluit af voor rust. Na rust spelen we met wind mee. Lasse trapt lekker met windje mee heel ver uit. De eerste keer rekenden onze aanvallers daar niet op maar later wel! SVA scoort  1-3 met een corner. Gino scoort de 2-3, de bal maakt een rare curve door de wind. Gino geeft een mooie pass op Allesio en dan scoort Gino de 3-3. Maar helaas het doelpunt wordt afgekeurd het blijft 3-2. Ook van SVA wordt er een doelpunt afgekeurd. Zowel FC als SVA krijgen kansen genoeg. Uiteindelijk is het Allesio die de 3-3 maakt. Onze jongens gaan er volle bak voor en Sascha en Luca staan heel sterk te verdedigen. En dan scoort Finn vlak voor tijd de 4-3. De jongens gaan helemaal uit hun dak,  als dat maar goed gaat …………………….blijf geconcentreerd!!! En geconcentreerd dat blijven ze en dan eindelijk fluit de scheidsrechter af!!! GEWONNEN MET 4-3! Wat een spannende pot!