Bekerwedstrijd Always Forward E6 – FC Purmerend E2

Always Forward E6

E-pupillen, E2, Groep 2 76

30 augustus 2014 9:15

Vandaag staat de bekerwedstrijd van Always Forward E6 tegen onze jongens van de E2 op het spel. De scheidsrechter fluit af voor de 1e helft. Finn controleert de bal beheerst en speelt af op Danny. Danny schiet vervolgens tegen de lat. De keeper van Always Forward neemt de doeltrap. Always Forward komt niet echt aan spelen toe. Juseb krijgt de bal en speelt af op Wesly. Wesly ziet Danny weglopen en geeft mooi voor. Danny scoort vervolgens beheerst: 0-1! Het spel wordt hervat en Finn zorgt ervoor dat rechts achterin de boel gecontroleerd wordt en letterlijk op slot staat voor de tegenstander. Intussen krijgt Juseb de bal en schiet rechtvoor richting het doel. Via een speller van Always Forward gaat de bal achter. De corner wordt genomen. Voor het doel van onze tegenstander is het druk. De bal wordt teruggelegd buiten het “16 meter”gebied en Wesly knelt de bal hard in het net. 0-2! Waar Finn rechtsachter de boel controleert, doet Lex dat linksachter. Omar rolt de bal naar Finn. Finn ziet Danny weglopen en passt naar voren. Danny schiet naast. Het volgend moment wordt Danny onderuit gehaald en krijgen wij een vrije trap. Finn neemt en via Dinaritchel en Wesly gaat de bal naast. Always Forward krijgt vervolgens de bal en breken door. Ze komen voor Omar’s doel, maar schieten naast. Omar speelt deze wedstrijd voetballend actief mee. Always Forward krijgt vervolgens een vrije trap, maar die resulteert niet in een doelpunt. Ondertussen spelen onze jongens allen actief mee en controleren we het spel. De bal wordt snel rondgespeeld en we zien mooie combinaties: Dinaritchel, Wesly, Danny. Finn, Dinaritchel. Omar, Lex, Danny. Omar, Quido, Sem. Zo af en toe is er een aanval van Always Forward, maar Omar zorgt ervoor dat de 0 blijft staan. De volgende combinatie resulteert wel in ons 3e doelpunt: Omar rolt naar Lex, die zeer beheerst over het midden Sem aanspeelt. Sem ziet Quido vrijlopen en passt naar Quido. Quido scoort vervolgens beheerst: 0-3! Always Forward krijgt een paar corners die naast gaan. En dan breekt Always Forward dan toch door onze verdediging en maken beheerst af: 1-3. Maar onze jongens gaan door. Dinaritchel speelt de vrijlopende Sem aan die de bal beheerst over de keeper in het doel schiet: 1-4! Dinaritchel neemt ook een doelpunt voor zijn rekening: 1-5! Ondertussen komt de regen met bakken naar beneden. De scheidsrechter fluit: de 1e helft is afgelopen. Onze jongens gaan rusten.

Aan het begin van de tweede helft is de zware regenbui voorbijgetrokken en begint de zon flink te schijnen! De beide teams staan weer op het veld en de scheidsrechter fluit af. Het is duidelijk dat onze jongens te sterk zijn voor Always Forward E6. De druk staat vol op het doel van Always Forward en er wordt nauwelijks gespeeld op onze helft. Dit zien we ook snel terug in het aantal doelpunten die vallen in de tweede helft. Al snel schiet Wesly de 6-1 in. Quido scoort de 7-1. Ondertussen krijgt Always Forward een paar kansen, die door Omar en onze verdediging worden geweerd. De 8-1 wordt door Quido gemaakt met een prachtige links-rechts-links combinatie tikt hij de bal in het Always Forward doel. Juseb kopt in de tussentijd meerdere corners net naast! Ondertussen kan Always Forward Omar toch passeren: 2-8 is de stand. Vlak daarna schiet Quido een bal hoog over in: 9-2! Danny maakt de 2-10. Sem schiet ook een bal vanuit het middenveld hoog over de keeper: 2-11! Er vallen nog twee doelpunten: Danny zorgt voor het 12e en 13e doelpunt. De eindstand is 2-13. Onze jongens hebben een geode wedstrijd gespeeld met heel mooi combinatievoetbal. Als dit een voorbode is, dan wordt het een mooi en wellicht doelrijk seizoen!