FC Purmerend C2 revancheert zich tegen sc Hercules Zaandam

C-junioren, C2, Groep 2 70

6 september 2014 14:30

M. Ben Azouz

FC Purmerend C2 heeft zich goed hersteld van de 0-5 nederlaag in de oefenwedstrijd tegen WSV’30 van woensdag en rekende in de eigen Purmerendse Arena eenvoudig af met sc Hercules Zaandam: 6-1.

FC Purmerend trainer Dennis Doest voerde in zijn opstelling enkele wijzingen door, waarvan het opstellen van Jorn Veltrop als rechteraanvaller de belangrijkste was.

De snelle buitenspelers – Jorn Veltrop en Samir Kchicheb zorgden veelvuldig voor gevaar, maar de eindpass vanaf de achterlijn was op sommige momenten net niet goed genoeg om tot score te komen. Zeventien minuten duurde het tot dat de bal dan toch in het net van
sc Hercules Zaandam lag. Met een geplaatst schot rondde Sven van Meekeren af, na een assist van Driss Kchicheb: 1-0.

Met de openingstreffer leek het verzet van sc Hercules Zaandam direct gebroken.

FC Purmerend bleef domineren en de wedstrijd speelde zich grotendeels af op de helft van sc Hercules Zaandam. In de 22e minuut werd de 0-2 door Younes Mashouki gescoord na een assist van Jorn Veltrop. Het was slechts aan de falende afronding van FC Purmerend te danken dat de Purmerends niet met een comfortabele voorsprong de kleedkamers opzochten.

In de rust greep trainer Dennis Doest in met twee verse wissels en een ander veldbezetting. Ondanks het veldoverwicht na rust duurde het tot de 58e minuut voordat in doelpunten afstand werd genomen van de sc Hercules Zaandam. In een tijdbestek van 11 minuten werd resp. de 3-0 (Samir Kchicheb), 4-0 (Samir Kchicheb), 5-0 (Omar Naitaicha) en de 6-0 (Samir Kchicheb) gescoord. In de laatste minuut scoorde sc Hercules Zaandam nog de eretreffer: 6-1.

Door als nummer 1 in de poule fase te eindigen bekert FC Purmerend C2 door naar de volgende ronde. A.s. woensdag staat er een oefenwedstrijd om 19:00 uur uit tegen DZS C1 op het programma.

Opstelling FC Purmerend C2:
Luuk Smit, Leon Servaas, Jay Dijkshoorn, Alper Ozdemir, Duwayn de Vlugt (46’ Omar Naitaicha), Driss Kchicheb, Sven van Meekeren (46’ Yael Doest), Sercan Akdas,
Jorn Veltrop, Younes Mashouki, Samir Kchicheb