Verdiende overwinning !

Purmerend JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 08

6 september 2014 14:30

We moesten lang wachten totdat we naar Den Helder konden vertrekken.  s’ Middags half drie pas spelen.
Dion moesten we vandaag nog missen (vakantie). Het was de eerste competitie wedstrijd dus dat bracht wel wat nervositeit met zich mee. Dit was dan ook te zien aan het spel, of was het dat we op gras moesten voetballen ? De eerste minuten speelden we in ieder geval wat angstig en dat resulteerde in een doelpunt voor Den Helder 1-0.  Omar was op het schot kansloos. Dit was het signaal voor onze jongens waarna zij beter in de wedstrijd kwamen. De defensie onder aanvoering van Kayra hielden het nu goed dicht achterin.
Ook op middenveld werd er beter gespeeld, waardoor we de ballen eerder konden onderscheppen. Dit resulteerde dan ook meteen in diverse kansen voor ons. Nick die een schot/voorzet net te hard voorbij Bjarne speelde, daarna meteen een mooie pass van Tiago op Bjarne die vrij voor het doel kwam te staan en simpel de 1-1 kon binnen schieten. Daarna weer een goede voorzet van Bjarne op Merijn die net naast kopte.Het regende nu echt kansen: voorzet van Bas op Merijn die nu wel raak schoot 1-2, een afvallende bal werd onderschept door Tiago die hem zelf afmaakte 1-3 wat ook de ruststand was.
Den Helder was erachter gekomen dat het veld wel een beetje breed was (zij waren vergeten de zijlijn 6 meter naar binnen te zetten) maar was geen excuus natuurlijk. Goede aanval opgezet door aanvoerder Fynn die met wat geluk de bal van Merijn via de paal weer voor zijn voeten kreeg en hard binnen schoot 1-4. Na slecht uitverdedigen van Den Helder kon Bjarne de bal cool in het net schieten 1-5. Weer een aanval via Merijn op Marc die tegen een verdediger schoot maar hem in eigen doel liet belanden 1-6.  We gaven in die periode weinig weg. Er werd hard gewerkt onder aanvoering van Jinroy op het middenveld.
Daarna trad er wat verslapping op in het team of werd Den Helder nu sterker ? Doelpunt Den Helder 2-6. Bas schoot nog een bal voorlangs en dit was meteen het laatste van de wedstrijd. Uitslag 2-6, een mooi resultaat.

Bedankt mannen voor deze leuke wedstrijd. Op naar volgende week.

Ik geef de pen door aan ?

René