Een zeer verdiende ruime overwinning

Purmerend JO11-1JM

HSV E1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 08

13 september 2014 10:00

Vandaag 13-09-2014 stond de thuis wedstrijd tegen HSV op het programma, een tegenstander die dezelfde kleuren rood/geel in hun tenue hebben.
Dus moesten onze jongens met hesjes voetballen en dit was in het verleden voor de meesten van ons geen succes.
Maar ditmaal was dat anders want nadat het de eerste paar minuten nog een gelijkopgaande strijd was, nam FC Purmerend het heft in handen.

De tegenstander werd constant onder druk gezet en zo gebeurde het dat de bal via mooi combinatievoetbal via Tiago naar Bjarne door naar Merijn die een mooi schot op doel gaf maar deze werd gestopt door de keeper waarna we een hoekschop kregen die door Dion goed strak werd voor gegeven waaruit Bas kon scoren 1 - 0.

De tegenstander probeerde wel aan te vallen maar kregen door onze verdedigers Marc, Kayra en Fynn niet veel kansen want onze jongens waren bij vlagen heer en meester.
De 2 - 0 liet niet lang meer op zich wachten na werkelijk een sublieme pass van Marc vanaf zijn eigen helft zette hij Merijn alleen voor de keeper en de
2 - 0 was een feit.

Daarna beet HSV van zich af en er kwam een speler van de tegenpartij alleen op Omar af en Omar redde knap op de inzet met een mooie save.
FC Purmerend was weer wakker en nu kwam Bjarne door op links en hij joeg de bal de kruising in en de keeper was kansloos 3 - 0.
Nu was het wel de beurt aan HSV die er 3 - 1 van maakte maar nog voor de rust werd het 4 - 1 door een schot van Dion die gestopt werd kwam de bal voor de voeten van Tiago die vervolgens uithaalde; doelpunt. Dit was tevens de rust.
Na de pauze werd er volgens de verslaggever beter gevoetbald. De bal ging vaak van voet naar voet en het was leuk om te zien. En nadat Nick uit een corner net naast had gekopt (metertje) was het Jinroy die oprukte en een mooi afstandschot gaf. De keeper stopte nog wel de bal maar was vervolgens kansloos op de rebound van Bas die zijn 2e doelpunt van de dag maakte. 5 - 1 was de eindstand maar de uitslag had nog hoger kunnen uitvallen maar we hadden een beetje pech met de afwerking en de keeper van de tegenpartij stond een paar keer goed in de weg.

Conclusie: goed gevoetbald en de bal goed rond laten gaan en bijna geen kans weggegeven. Jongens ga zo door.

Groet,
De verslaggever