Zondag 5 verliest eerste competitiewedstrijd

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

14 september 2014 14:00

OOSTHUIZEN 6 – FC PURMEREND 5   6-3
Pff…, wederom tegen jonge jongens. Hun oudste speler was 25, bij ons was de jongste 25. Helaas speelden we op het warme kunstgras en niet op het zeer mooie grasveld waarop we de warming-up hadden gedaan. Oosthuizen had de overhand, we gaven ze achterin veel ruimte en de 1-0 viel al snel. Onze spitsen stonden zoals zo vaak geïsoleerd, maar toch kwamen er mogelijkheden. Zo schoot Carry van dichtbij net naast. Uiteindelijk was het Wouter die van grote afstand de bal over de te ver voor zijn doel staande keeper binnenschoot, 1-1, toch wel een opsteker. We kregen meer kansen, ook Erik probeerde het van grote afstand maar de bal ging net over het doel, en een van onze invallers kreeg ook nog een behoorlijke kans. Toch werd het 2-1, bij een steekpass was de Oosthuizen-spits ons (veel) te snel af. Hoewel het allemaal wat kansloos voelde waren we dat toch niet, maar helaas werd het vlak na rust 3-1 uit een kopbal. Oosthuizen verzuimde de wedstrijd definitief te beslissen, en het werd zowaar 3-2 uit een kopbal van Marcel Va na een prima voorzet van Bahman. We kregen weer wat hoop, maar Oosthuizen liet er geen kunstgras over groeien en liep uiteindelijk toch uit naar 5-2. Antoine prikte de 5-3 nog binnen en slotakkoord was voor Oosthuizen, dat wel een strafschop wegens hands kreeg waar wij er eerder in de wedstrijd geen hadden gekregen. Sander stopte de bal, maar de wat kinderachtig fluitende scheids (als dat zo gezegd mag worden…) vond het nodig de bal over te laten nemen omdat er te vroeg zou zijn ingelopen (waar zie je dat nog tegenwoordig…), eindstand dus 6-3, geen beste start van de competitie.