ETOP-Fortuna Wormerveer E1 (4-4)

Purmerend JO11-1JM

Fortuna Wormerv. E1

20 augustus 2014 18:00

Woensdag 20 augustus stond onze eerste krachtmeting op het programma.  Een oefenwedstrijd. Onze tegenstander was Fortuna Wormerveer E1.

1e helft

De pers arriveerde 5 minuten te laat en pikte de eerste actie op dmv een uitworp van FW.

Beide teams speelden op hoog tempo. Met mooi combi voetbal van FW werd onze goed spelende verdediging even weggespeeld, wat resulteerde in een 1-0 voorsprong voor FW. Direct na de aftrap zette FW ons weer snel onder druk. De aanvaller van FW ontfutselde de bal van Bjarne en wist heel beheerst de 0-2 in te tikken.  Ondanks de twee snelle tegendoelpunten gaven onze jongens niet op.  We kregen vat op de tegenstander en zetten hen goed onder druk.

Een lange pass van Marc op Merijn, die net niet de bal onder controle weet te krijgen om in scoringspositie te komen. Dion neemt een corner op rechts, de verdediging werkt de bal weg.  De afvallende bal wordt opgepikt door Fynn die verwoestend uithaalt, maar de keeper weet het schot te keren maar kan de bal niet klemmen,  Bas mist ternauwernood in de rebound…deze keer heeft de keeper de bal wel klem.

FW stoom op en Bas maakt een overtreding om de tegenstander te stoppen. De vrije trap voor FW is gevaarlijk, maar Donny staat op de juiste plek en heeft de bal klem. Bjarne zet een combinatie op  met Tiago….Jinroy ziet hierdoor een gat in de verdediging op links vallen  en neemt de positie over  van Bjarne en dat is maar goed ook want de tegenstander had de bal veroverd en ging in de aanval die door Jinroy onschadelijk werd gemaakt. Top.

Inworp aan de linker kant…Marc weet Jinroy te vinden, Jinroy schiet…helaas….over.  Doeltrap FW die door Marc wordt opgevangen en die met een schitterende pass Merijn weet te bereiken en Merijn schiet…..helaas had het schot niet kracht genoeg om de keeper te verrassen. Jammer. Volgende kans…Merijn loopt goed vrij, krijgt de bal en ziet op zijn beurt Tiago vrij lopen…goed schot….maar de keeper stond (weer) goed opgesteld.

Het lijkt wel of de bal er niet in wil……of toch wel…Kayra verschalkt zijn tegenstander met een mooie kapbeweging ,  zet voor op Merijn……Merijn schiet en via een been van de tegenstander is de  keeper kansloos….1-2.  Vlak na het doelpunt fluit de scheidsrechter voor rust.

2e helft

Het publiek wordt getrakteerd op de “Van Gaal keeperwisseltruc”.  Een goed keepende Donny heeft zijn plaats afgestaan aan Omar, maar ook de tegenstander heeft deze truc uitgehaald….ook daar staat een andere keeper onder de lat.

Aftrap FW. De beginfase van de tweede helft is aan beide kanten rommelig, maar inzet genoeg.  Op het middenveld pikt Bas de bal op en met een messcherpe pass bereikt hij Merijn die koeltjes afrond….2-2.  FW is niet naar Purmerend gekomen voor een gelijk spel en zetten na het doelpunt meteen druk.  Nick moet een overtreding maken om de tegenstander geen vrije doorgang te geven richting Omar. Vrije trap voor FW….aanloop….schot……oooow 2-3.

Het spel gaat heen en weer…ook weer een aantal goede kansen voor onze jongens die ternauwernood worden gemist…schoten van afstand van o.a. Bjarne en Bas….  Combinatie opgezet door Omar….Omar gooit de bal naar Bjarne….Bjarne passt naar Bas…Bas naar Fynn…Fynn naar Tiago…..Tiago wordt gevloerd….vrije trap….gaat over alles en iedereen heen….Kayra wil de bal voorzetten maar wordt ook gevloerd…weer een vrije trap, genomen door Dion…..schot….keeper stompt de bal weg..opgepikt door Tiago op links en met een mooi schot verdwijnt de bal in de korte hoek het net in……3-3.

Corner FW......kopbal….met een mooie duik weet Omar de bal weg te tikken…er volgt een scrimmage voor het doel….schot…Fynn redt op de lijn en valt…weer een schotje…met zijn hoofd weet Fynn (die nog steeds op de grond ligt) ook de bal weg te werken, maar dan moet ook Fynn zich gewonnen geven, met binnenkant voet wordt de bal goed ingeschoten….3-4. Dit lijkt de beslissing te zijn zo vlak voor tijd, maar niets is minder waar. Weer een aanval opgezet vanuit onze verdediging…Nick passt naar Fynn….Fynn weet Jinroy te bereiken….en al sla- ommend (is dit wel een woord? ) rondt Jinroy koelbloedig af…..4-4. Vlak na gelijkmaker klinkt het eindsignaal van de scheidsrechter.

Jongens wat een wedstrijd……gefeliciteerd.  Jullie hebben in een hoog wedstrijdtempo gevoetbald  op een zwaar veld, dat ook nog eens groter is dan jullie gewend waren, tegen een goede tegenstander, die fysiek sterker was.  Hierdoor werd er niet altijd even mooi, soms zelf rommelig en onnauwkeurig  gevoetbald ,  maar daar tegenover stonden ook werkelijk mooie goede combinaties, tomeloze inzet, de wil om niet te verliezen.  Dit was pas jullie eerste wedstrijd  Als jullie (weer) aan elkaar en aan de afmetingen van het  grotere veld gewend zijn, gaat dit een leuk en mooi seizoen worden.

Ik draag de pen over aan Anil, voor het volgende wedstrijdverslag.

Barry (vader van Bjarne)