Eenvoudig door naar tweede ronde beker

IVV E1

Purmerend JO11-1JM

E-pupillen, E1, Groep 1 08

20 september 2014 12:00

Eenvoudig door naar volgende beker ronde

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen IVV E1 op het programma, de laatste wedstrijd uit de eerste bekerronde. Wel prettig om na de uitwedstrijd tegen Den Helder eens een keer een uitwedstrijd in de buurt te spelen. We speelden op het gras op een veld dat na het erg grote veld bij Den Helder nu eens wat aan de kleine kant was.

In een lekker zonnetje begonnen we om 12 uur scherp aan de wedstrijd en zetten IVV vanaf de aftrap direct onder druk. Na een aantal goede aanvallen viel uiteindelijk de 1-0 nadat Bas van dichtbij attent reageerde nadat de keeper een keihard schot van Bjarne niet klem had. De 2-0 viel op vergelijkbare wijze toen de keeper na een goede actie van Bjarne buitenom de bal wederom niet klem had en Dion van dichtbij binnen kon tikken. Bij vlagen kwam IVV er gevaarlijk uit maar Mark, Fynn en Kayra verdedigden goed, gaven goed rugdekking en zorgden voor aansluiting en het snel veroveren van de bal. Hierbij deed Donny de hele tijd attent mee zowel bij tegenaanvallen als in de opbouw . Nog voor de rust kwamen we op 3-0 nadat een corner van Bjarne via de keeper achter de doellijn verdween waarmee de wedstrijd eigenlijk gespeeld was. Nog voor de rust liepen we uit naar 4-0 door Tiago na een mooie combinatie.

Nadat we in de rust de limonade op het veld hadden genuttigd begonnen we aan de 2e helft. We bleven goed combineren en liepen uit naar 5-0 door Nick na een mooie pass van Jinroy. Na een tegengoal van IVV liepen we na een mooie combinatie die werd afgerond door Dion uit naar 6-1 waarna Finn er na een prachtige rush van de middenlijn 7-1 van maakte. We bleven de 2e helft makkelijk combineren en opbouwen en kwamen op 8-1 via een penalty van Bas. Verdedigend bleven we makkelijk overeind ook omdat de buitenspelers goed mee bleven verdedigen. Nadat IVV na een misverstand de 8-2 had gemaakt kwam de eindstand van 9-2 op het bord door Tiago na een mooie combinatie met Merijn en Nick.

Al met al een prima wedstrijd waardoor we door zijn naar de volgende ronde in de beker. We hebben veel mooie combinaties gezien. Het aansluiten en omschakelen gaat steeds beter en hier gaan we komende weken verder aan werken. Volgende week wacht de boeiende wedstrijd uit tegen Kolping Boys maar eerst lekker trainen van de week.

Arjen