FC Purmerend C2 op herhaling in streekderby

Purmerland C1

C-junioren zaterdag, C2, 2e klasse 07

20 september 2014 13:15

Voor vandaag stond de derby van Purmerend weer op het programma, met een temperatuurtje van gemiddeld 25 graden beginnen we aan de wedstrijd.  We hebben de winst van de bekerwedstrijd nog in het geheugen maar Purmerland natuurlijk ook en die willen revanche.

Die starten de aanval dan ook direct en met succes, de aanval zet door tot in het 16 meter gebied en Purmerland kan het goed afmaken met een goal 1-0.  Geschrokken van de snelheid van het vallen van het eerste doelpunt (1e speelminuut) herstellen we en bereiden we de aanval voor, we willen winnen en blijven strijden voor de bal.
In de 5e minuut levert dat succes op, een vrije trap vanwege buitenspel gaat door tot aan voorlinie en Younes weet de bal in het net te krijgen 1-1, Purmerend haalt opgelucht adem.
De spanning loopt op en het is duidelijk beide teams gaan voor de winst!

Pumerend gaat meer in de aanval en weet iedere keer goed in het 16 meter gebied te komen maar die bal in het net leggen dat lukt nou net niet. Het samenspel is belangrijk en niet teveel pingelen. De individuele duels zijn veelal in het voordeel van Purmerend. De coach wisselt Sercan al voor de rust vanwege een blessure, Omar mag het overnemen.

Met een rood hoofd van de warmte en veel dorst gaan we de kleedkamer in. Sinds zijn blessure heeft Jeffrey de rol van verzorger, tijdens de korte momenten dat het spel stil ligt, overgenomen en voorziet hij het team van water.

Met het vochtgehalte weer op peil en een nieuwe opdracht op zak komen de mannen de kleedkamer weer uit.
Na de rust is het aantal kansen voor Purmerend groter en blijven ze goed in de wedstrijd alleen dat doelpunt wil niet komen. Door wat dubieuze beslissingen van de scheidsrechter wordt de sfeer wat meer gespannen en wordt er aan alle kanten (coaches, spelers en publiek) ook geschreeuwd en gepraat.

Beide teams zijn fanatiek en dat levert wat vervelende overtredingen op. Yael komt niet goed uit een duel en moet het veld verlaten met een pijnlijke arm, Sercan komt weer terug in het veld.
De coach moet deze wedstrijd van zijn strategie afwijken en eerder de wissels inzetten.
Een aantal minuten later bouwt Purmerend wederom de aanval op met Omar die de bal teruglegt op Jay, die vervolgens vanaf een meter of 18 met zijn "ik wil winnen" gedachten de bal in het net schiet! YES het is 1-2! De boys zijn door het dolle en het is een grote gele hoop bij de middenstip.

Maar de wedstrijd is nog niet gespeeld. Purmerland krijgt een aantal vrije trappen achter elkaar op de helft van Purmerend, gelukkig weet Purmerend ze weliswaar met soms wat kunst en vliegwerk ze goed weg te werken.  Terug in de aanval komen we in/rond het 16 meter gebied en ontstaat er rumoer na een zware overtreding van Purmerland waar de scheidsrechter niet goed op reageert. Omar heeft een elleboog op zijn oog moeten incasseren en in plaats van de penalty voor Purmerend krijgt Purmerland een vrije trap. Nu komt zelfs onze rustige coach toch even uit de dug-out maar de scheids krijgt nu van zoveel kanten adviezen dat hij blijft bij zijn beslissing.
Gelukkig klinkt snel daarna het einde wedstrijd signaal en mag Purmerend met de winst in de pocket het veld verlaten.

We zijn dankbaar voor de vrijwilligers en weten allemaal dat de beste stuurlui aan wal staan maar het is toch niet verstandig om een zo'n onervaren scheidsrechter dit soort wedstrijden te laten fluiten.

Jongens wederom trots op jullie doorzetten en dat er niet wordt gemopperd op elkaar! Jeffrey succes volgende week bij de arts en ik geef nu echt de pen door aan.....

Debby Wurtz

Opstelling FC Purmerend C2:
Luuk Smit, Leon Servaas, Jay Dijkshoorn, Alper Ozdemir, Duwayn de Vlugt,
Yael Doest, Sven van Meekeren, Sercan Akdas (23' Omar Nait Aicha) , Samir Kchicheb, Younes Mashouki (36' Jorn Veltrop), Driss Kchicheb