Eerste punten voor Zondag 5

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

21 september 2014 14:00

FC PURMEREND 5 - PURMERLAND 5   3-1
Twee weken terug hadden we de bekerwedstrijd tegen Purmerland 3 nogal kansloos en dik verloren, vandaag dan de competitiewedstrijd tegen Purmerland 5. We misten veel steunpilaren (Dam-tot-Dam, ziek, geblesseerd, vakantie etc.), maar gelukkig was het Vierde vrij en konden we 2 spelers lenen (zeer bedankt!). Purmerland (wederom nogal jonge jongens…) begon furieus, maar al snel was duidelijk dat ze dit niet lang konden volhouden en wij konden het initiatief nemen. Het spel speelde zich veelal op de Purmerland-helft af, maar echte kansen vielen er aan beide zijden niet te noteren. Maar terwijl Peter zijn schoenen aan het intapen was kwamen we toch min of meer uit het niets met 0-1 achter, we kregen de bal niet weg uit onze 16 meter, de bal belandde voor de voeten van een van de Purmerlanders en uiteindelijk werd doelman Sander verslagen in de lange hoek. Een domper, want het was onverdiend. Gelukkig konden we nog voor rust op gelijke hoogte komen, een voorzet van Antoine vanaf rechts werd slecht verwerkt door de Purmerland-defensie en Danny kon binnenwerken. 1-1 was ook de ruststand. Het was zowaar Marcel Va die vanuit de Dam-tot-Dam (nee, hij liep niet zelf…) snel naar Purmerend was gekomen om eventueel nog in te vallen. Maar Purmerland nam na de hervatting het initiatief, en we kwamen er nog slechts sporadisch uit. De niet fitte Hoessein liet zich vervangen door de al eerder genoemde Marcel Va, en ja hoor, hij profiteerde direct van slecht wegwerken van de Purmerland-keeper en vanaf zeker 35 meter (?) schoot hij de bal onberispelijk over alles en iedereen heen binnen, 2-1, op dat moment misschien wel wat tegen de verhouding in. We begonnen er echt in te geloven en het werd zelfs 3-1 door Danny, al hing er wel een buitenspelluchtje aan de doorkopbal van Marcel Va. Maar de goal werd goedgekeurd, en met de protesten van Purmerland viel het eigenlijk ook wel mee. Purmerland creëerde eindelijk slechts 1 grote kans in de gehele tweede helft, maar keeper Sander tikte deze bal bekwaam uit de kruising. Al met al lekker om weer eens te winnen, hopelijk kunnen we dit, met de terugkomst van enkele steunpilaren aanstaande, een vervolg geven, te beginnen volgende week uit bij Ilpendam.